175 134 läst ·
1 557 svar
175k läst
1,6k svar
Zaptec eller Easee som andra laddbox?
Med skillnaden att Zaptec har inbyggt DC skydd och endast behöver extern typ A JFB.lilytwig skrev:
Tja, de sågar Esv’s bedömning utan att kunna visa det på något sätt.blackarrow skrev:
Självklart blir det dyrt…
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Gäller ALEM09 för din beställning så står Onninen för dina kostnader och de tar det mot tillverkaren/dist som satt dem på marknaden.Mikael_L skrev:
Nä så tolkar jag det, och har "alltid" tolkat det.
Att jag sen i min tur kan begära något högre upp i kedjan är ju en annan femma, men slutkunden ska inte behöva vända sig till något mellansteg eller tillverkaren, kunden har sin affärsrelation med den som sålt prylen.
Och för mig så får jag hoppas att det finns någonstans högre upp i kedjan som någon är villig att ta smällen, annars blir det ju jag.
edit:
Då jag köpt dessa via Onninen så antar jag att de är de jag har att vända mig till.
Men jag är ganska säker på att Onninen just nu vill vila lite på hanen, och först vänta och se vad Easee eller generalagenten kommer göra.
Medlem
· Uppland
· 2 522 inlägg
Men hallå, det är inte någon testknapp som är problemet.
Vanliga reläer är inte gjorda för att fylla någon säkerhetsfunktion. De är bara till för att styra strömmen.
Om man kortsluter mellan fas och jord i kontakten eller i bilen, vad händer? Klarar reläet att bryta eller svetsar skiten ihop?
Vanliga reläer är inte gjorda för att fylla någon säkerhetsfunktion. De är bara till för att styra strömmen.
Om man kortsluter mellan fas och jord i kontakten eller i bilen, vad händer? Klarar reläet att bryta eller svetsar skiten ihop?
Du får ta det med ESVH HenrikHuslöse skrev:
Ansvaret för produkten gäller såvitt jag förstår i 10 år i detta fall (eller möjligtvis 3 år från igår)J JohanLun skrev:
Men nu är inte jag jurist men däremot intresserad att veta om jag har fel..
Men vad skall de göra om de inte sågar ESVs bedömning.Nissens skrev:
Hade jag klantat mig så in i ****** så hade jag också nekat in i kaklet.... Och överklagat....
(eller kanske inte om det är risk för personskada)
Det går inte att vinna mot Esv’s slutsatser så vad de borde gjort med start sommaren 2021 var att ta fram en plan för att lösa problemen. Som det är nu har de inte ens bemödat sig med att uppdatera märkningen som var felaktig.R Ring skrev:
Att slåss mot Esv i detta fallet är direkt korkat faktiskt. Nästa slag blir sannolikt att resten av EU/EES hakar på… har de ingen åtgärdsplan då så är det definitivt helt kört.
Ja det ser ju lite tokigt ut.. ;-) Men man ser detta förvånansvärt ofta på småbolag så det är ju ett vanligt fel. Däremot så är ju det mest ett administrativt misstag om man inte skär sig på pappret. Tillsynsmyndigheterna hade förmodligen bara sagt ajabaja om detta..S swirve skrev:
Resten av EU/EES kommer att haka på i och med RAPEX. Men jag hade kämpat emot trots att det är riktigt korkat. Vilka alternativ finns just nu för Easee? Oavsett om de åtgärdar bristerna kommer ju varumärket att vara på samma nivå som Dollarstore..Nissens skrev:
Det går inte att vinna mot Esv’s slutsatser så vad de borde gjort med start sommaren 2021 var att ta fram en plan för att lösa problemen. Som det är nu har de inte ens bemödat sig med att uppdatera märkningen som var felaktig.
Att slåss mot Esv i detta fallet är direkt korkat faktiskt. Nästa slag blir sannolikt att resten av EU/EES hakar på… har de ingen åtgärdsplan då så är det definitivt helt kört.
Medlem
· Uppland
· 2 522 inlägg