Hej Krister, vet du om dom förbättrat produkten så att även lokala kommandon skickas ut utan att behöva göra en förfrågan?

Annars vet du hur ofta man kan polla status från varje enhet?
Mvh
Tony

Är det någon som provat Mertens z-wave produkter med Homeseer. Framförallt om Radiocentralen fungerar med Homeseer eller om man förlorar massa funktioner under det programmet som radiocentralen annars erbjuder i mertens egen programvara.

Jag har provat flera av Mertens produkter som i Sverige säljs under namnet Eljo Connect med Homeseer. Vet dock inte om radio centralen fungerar med HS.

Har du fått dom trådlösa tryckknapparna att fungera. Har läst på Homeseers hemsida att det skall finnas problem med dessa.

Nej, jag har inte lyckats få dom batteridrivna produkterna att fungera med HS. Kommer att göra ytterliggare tester i helgen med 1 knapp, 2 knapp samt 4 kanal sändaren.

E17 007 01 Eljo batteri knapp, endast övre knappen fungerar med HS med växlande funktion ON / OFF den nedre knappen lyckats jag inte få att fungera.
Alltså fullt användbar med HS.

E17 007 05, Eljo batteri dubbel knapp, endast vänster knapp fungerar med HS och då är ON Vänster knapp upp och OFF vänster knapp nertill.
Ej användbar med HS då endast vänstra knappen fungerar.

Redigerat:
Tjena!

Jag är lite nyfiken på hur det står till idag med ditt PLC-bus system.

Har läst runt lite på nätet och förstått det som att det kan vara lite problematiskt i trefas-system vad gäller status-uppdatering. Har du fått det att fungera bra?

Några andra problem?
Var monterar du trefaskopplaren?
Har du även testat deras X-10 system? (Shanghai super smart's då)

MVH //Christian

Javene har övertalat mig, skall precis betälla lite connectprylar till renoveringen. Skall även använda Vera 2.

Finns det någon anledning att beställa Connect USB-gränssnittet när man skall köra med Vera 2? Man kanske ändå behöver det för att ställa om funktioner?

jerk skrev:
Ja kolla in homeseer så kommer du vilja det.

www.homeseer.com
Hänger inte med riktigt. Menar du att man skall använda Homeseer istället för Vera 2 eller att man skall använda USB gränssnittet till Homeseer???

Ja, använda homeseer tillsammans med USB gränssnittet. Då får du alla möjligheter. Många andra program kan bara en bråkdel av vad homeseer kan. I en z-wave värld vill man slippa tända och släcka och låta programmen styra detta efter tid på dygnet och var du befinner dig i huset. I homeseer kan du bygga upp ändligt med scenarion som styrs av vad du gör just nu. En ir-däckare lite här och där så behöver du inte tända längre. En hemma knapp och gonattknapp kommer man långt med. :)

Har du koll på vilka fördelar Homeseer har mot Vera 2? Tycker Vera 2 känns mycket kompetent och prisvärd men det är ju en djungel det här.

Ja har faktiskt inte alls koll på vera så jag kan inte jämföra på det viset men vet att mertens egna program är ett skämt i jämförelse med HS. Vera är antagligen mycket bättre. I HS kan man göra allt, i meritens inget annat än att bygga ihop dimmers och göra några scenarion. Det går säkert att göra mycket i vera också så jag kan inte uttala mig om det.

Javene eller någon annan, har ni koll på skillnaden på Vera och Homeseer?

Jag har beställt Vera och lite Connctprylar (Dimmrar, strömbrytare, reläpuckar). Bör jag även beställa Schneiders USB-gränssnitt (för att ställa om funktioner) eller har jag ingen användning för det när jag har Vera?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.