Jag ska ha en rubricerad skiva i bastu och funderar på bra lösningar för ytskikt. Två alternativ funderar jag på hittills:

1. Måla med vanlig väggfärg, efter att ha använt primer. Har någon tips på bästa tillvägagångssätt och varumärke på primer så att färgen inte lossnar? Set verkar vanligt med problem med vidhäftningen.

2. Klinker/kakel efter ha använt primer. Vanligt kakelfix som fästmassa. Någon som har tips och erfarenheter här?

Om någon vet var man kan köpa en skiva som är 210 cm lång så får ni gärna tipsa också.

Tack
 
Åsa Lund
Varför inte mineralfärg eller liknande som passar skivmaterialet?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Varför inte mineralfärg eller liknande som passar skivmaterialet?
Tack, intressant! Har du erfarenhet av detta? Då tänker du att man målar direkt på utan primer?
 
Åsa Lund
Det finns färg som är gjord för att måla på den sortens skivor
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Det finns färg som är gjord för att måla på den sortens skivor
Ok. Kan du ge mig exempel?
 
Åsa Lund
Jag vet bara att det finns, så googla eller fråga i färgaffären. Vanlig latexfärg ska du undvika
 
  • Gilla
Kyllared
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.