Hej alla husägare.
Har en liten fråga angående tegelfasad och Mexitegel.
Bor själv i ett hus med byggår 1947 som har fasad enligt bild.
Teglet innehåller en hel del "partiklar- fragment" av något som liknar små stenar av kisel, glimmer och annat.
Min fråga till forumet är om någon har en liknande fasad, alltså med liknande "partiklar" i teglet.
Har tittat runt på många olika platser och fasader men inte hittat just den yta som min husfasad består av på något annat hus, vore kul om det fanns fler hus med liknande fasad som inte är putsade eller på annat sätt renoverade/omgjorda utan som har just denna yta fortfarande/original kvar.
Bifoga gärna en bild och dela med er!
Har en liten fråga angående tegelfasad och Mexitegel.
Bor själv i ett hus med byggår 1947 som har fasad enligt bild.
Teglet innehåller en hel del "partiklar- fragment" av något som liknar små stenar av kisel, glimmer och annat.
Min fråga till forumet är om någon har en liknande fasad, alltså med liknande "partiklar" i teglet.
Har tittat runt på många olika platser och fasader men inte hittat just den yta som min husfasad består av på något annat hus, vore kul om det fanns fler hus med liknande fasad som inte är putsade eller på annat sätt renoverade/omgjorda utan som har just denna yta fortfarande/original kvar.
Bifoga gärna en bild och dela med er!
Medlem
· Västra Götaland
· 3 528 inlägg
Lite ot men fanns Mexitegel redan 1944 ?
Inte varumärket, men produkten tillverkades i Sverige första gången omkring 1900 …I InsidersUnited skrev:
Kalksandsten – Wikipedia
Klicka här för att svara