Vilket fett det är i lagerbockar kan nog också spela roll , jag har märkt att hyveln är betydligt mer lättstartad nu vid sommartempratur än i vårvintras när jag hade minusgrader i snickeriet.
Innan vintern ska jag dock montera in luftvärmepump i snickeriet har hållit på med att isolerat vinden med beg stenullskivor jag kommit över ca 300mm stenull på snickeriets vind. Tråkigt och dammigt jobb. Men blir skönt att kunna hålla en mer lagom tempratur i snickeriet.