Väggskåp/överskåp
-280mm djup (Dessa är helt okej om måttet inte stämmer sålänge det är mindre än 280mm)
-700mm högt
-600mm brett

Bänkskåp/underskåp
-580mm djup
-720mm högt
-600mm brett

(Mått utan luckor)
Håller på o renoverar kök och gör om lite planlösning så skulle behöva få tag i ett över och ett underskåp med lite knasiga mått verkar det som.
Någon som har någon bra tillverkare som har något i still med det eller åtminstonde close enough så man inte behöver kapa alla längder?😆

Redigerat:
Överskåp finns i 60*70 på tex Elgiganten, dock är de nog 35cm djupa och måste alltså kapas på djupet

Düsseldorff
Maackaan Maackaan skrev:
Väggskåp/överskåp
-280mm djup
-700mm högt
-600mm brett

Bänkskåp/underskåp
-580mm djup
-720mm högt
-600mm brett

(Mått utan luckor)
Håller på o renoverar kök och gör om lite planlösning så skulle behöva få tag i ett över och ett underskåp med lite knasiga mått verkar det som.
Någon som har någon bra tillverkare som har något i still med det eller åtminstonde close enough så man inte behöver kapa alla längder?😆
Vilket snickeri som helst kan bygga dina skåp. Men det kanske blir över din budget?

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Vilket snickeri som helst kan bygga dina skåp. Men det kanske blir över din budget?
Jo det såklart, men ja jag försöker hålla nere kostanaderna så gott det går. Annars hade jag nog börjat från scratch med ett helt nytt kök :)

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Överskåp finns i 60*70 på tex Elgiganten, dock är de nog 35cm djupa och måste alltså kapas på djupet
Åfan dem hade jag missat, det var ju inte helt off faktiskt 😮

BirgitS
Vedums underskåp är 720 mm höga och 580 mm djupa.
Deras lägsta väggskåp är 700 mm höga men (numera?) djupare, 302 mm.
https://www.vedum.se/kataloger/ Produktguide

BirgitS BirgitS skrev:
Vedums underskåp är 720 mm höga och 580 mm djupa.
Deras lägsta väggskåp är 700 mm höga men (numera?) djupare, 302 mm.
[länk] Produktguide
Okej, vart hittar jag just dem på deras sida?
Priser och hur beställer man?

BirgitS
Maackaan Maackaan skrev:
Okej, vart hittar jag just dem på deras sida?
Priser och hur beställer man?
Ingen aning om priser och jag skulle tro att även när det gäller Vedum så behöver man ha kontakt med en kökssäljare som lägger beställningen efter att ha kontrollerat att alla små detaljer kommer med och allt fungerar ihop. Adresser finns här: https://www.vedum.se/hitta-oss/

BirgitS BirgitS skrev:
Ingen aning om priser och jag skulle tro att även när det gäller Vedum så behöver man ha kontakt med en kökssäljare som lägger beställningen efter att ha kontrollerat att alla små detaljer kommer med och allt fungerar ihop. Adresser finns här: [länk]
jasså okej, ja det låter oneckligen som det kan bli en något dyrare historia än att köpa två skåp på elgiganten och sätta kapen i dem ;) Men tack ändå!

BirgitS
Det är det nog eftersom Elgigantens Epoq räknas som budget i stil med Ikea, medan Vedum tillhör mellanprissegmentet. Man får väga ens tid mot kostnaden.

Satt i damma sits själv som TS för ett par år sen. Köpte stommar och kapade ner på djupet. Verktygen som behövdes var en såg, en överhandsfräs och en skruv/ borrmaskin.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.