På något sätt har jag lyckats låsa dörren i öppet läge. Den vägrar nu att låsa upp. Trycker in den övre kolven samtidigt som jag vrider på låsvredet. Klickar bara. De två nedre kolvarna går ej att trycka in. Hjälper ej att starta om låset genom att göra det strömlöst och sätta tillbaks batteri efter 10 sekunder. Det startar om men forfarande låst. Tips?

• Dörr med låssystem där en av kolvarna är uppfälld och synlig i det öppna dörrbladet, problem med att låsa eller låsa upp dörren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L Lennart Olausson skrev:
På något sätt har jag lyckats låsa dörren i öppet läge. Den vägrar nu att låsa upp. Trycker in den övre kolven samtidigt som jag vrider på låsvredet. Klickar bara. De två nedre kolvarna går ej att trycka in. Hjälper ej att starta om låset genom att göra det strömlöst och sätta tillbaks batteri efter 10 sekunder. Det startar om men forfarande låst. Tips?
Har du testat handgreppet för att öppna strömlöst lås inifrån?

• Gilla
123abc
  • Laddar…
Ja
G gmogmo skrev:
Har du testat handgreppet för att öppna strömlöst lås inifrån?

[media]
Ja, jag provade allt inkl att hålla ner handtaget samtidigt som jag vred låsvredet mot låsläget. Då for plötsligt hakregeln in.

L Lennart Olausson skrev:
Ja

Ja, jag provade allt inkl att hålla ner handtaget samtidigt som jag vred låsvredet mot låsläget. Då for plötsligt hakregeln in.
Tolkar det som att det är löst nu?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.