Men har man en Android-enhet eller en laptop så slipper man jobba i blindo (iOS-prylar är jag lite osäker på, jag vet att förut så accepterade inte Apple appar för WiFi-analys eftersom de hade nån föreställning om att sånt bara används med skumma syften).
Standarden kan hantera flera som använder samma kanal, men den logiken fungerar inte om man använder närliggande överlappande kanaler. I ditt exempel kan det vara så att kanal 3 är det sämsta alternativet.Nerre skrev:
Detta gör även att det är dumt om vissa använde kanal 11, och andra kör på kanal 13.
Min rekommendation är att alltid välja någon av 1, 6 och 11.
Dessutom kan man tipsa grannarna om detta.
http://blog.saddey.net/2007/07/08/w...els-other-than-1-6-11-and-14-like-the-plague/
Klicka här för att svara