443 läst ·
6 svar
443 läst
6 svar
Eldragning badrum hemma
Jag är första års elektriker men ville höra synpunkter utav er då jag inte gjort så mycket badrum innan.
Ska renovera badrum och vill höra va ni tycker om planerad eldragning.
Jag har matningen kommer ner till brytaren i dagens läge - tänker att så får de bli i nya badrummet med. Matning ner i brytare som kommer från dosa i hall. Från brytaren till handdukstork och uttag i kommod. Och sen en slang för spottar.
Från kommoden till spegelbelysning och också från kommoden till en blivande pax fläkt. Vad tycker ni känns denna dragning rimlig? Mvh
Ska renovera badrum och vill höra va ni tycker om planerad eldragning.
Jag har matningen kommer ner till brytaren i dagens läge - tänker att så får de bli i nya badrummet med. Matning ner i brytare som kommer från dosa i hall. Från brytaren till handdukstork och uttag i kommod. Och sen en slang för spottar.
Från kommoden till spegelbelysning och också från kommoden till en blivande pax fläkt. Vad tycker ni känns denna dragning rimlig? Mvh
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 825 inlägg
Det låter okej.
Fyra slangar till en A-dosa kan visserligen bli lite trångt då det troligen ska sitta en dimmer i dosan?
Men både fläkt och spegelbelysning kan vilja ha sin egen strömbrytare så det blir kanske en dubbeldosa i dörren?
Fyra slangar till en A-dosa kan visserligen bli lite trångt då det troligen ska sitta en dimmer i dosan?
Men både fläkt och spegelbelysning kan vilja ha sin egen strömbrytare så det blir kanske en dubbeldosa i dörren?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ja de kommer placeras en dim-02 i dosan, och ja det kommer nog att bli 2 A-dosor som du säger. Så de kommer att bli 3 tänningar totaltBo.Siltberg skrev:
Inga bilder nu tyvärr, kan knäppa några sen.G GoGetLost skrev: