T
Hej,
Min elgrill löser ut jfb och jag mäter ce 20kohm med multimeter mellan en "ledare" in i slingan och mot jord på själva grillen.
Gissar att det är något vajsing med slingan.
Någon som kan gissa vad gränsvärdet är för att en vanlig jfb ska lösa?
 
T
Ingen som vet om det går att mäta med en vanlig multimeter?
med fina U=RxI och 230V samt 20kohm räknar jag 11mA..
Det är ju för mycket men kan man räkna så med växelström?
 
Din mätning är ok och får du det värdet med multimetern och dessutom JFB löser är det ingen tvekan om var problemet ligger. Det du mäter med instrumentet är i stort resistans så du kan använda det även vid AC. Finns knappast något i grillen som skulle göra att man behöver ta hänsyn till annat än den.
 
Vår Weber Q2400 gjorde så efter 4 säsonger, bytte själva värmeslingan och sedan har den tuffat 2 säsonger till än så länge.
 
T
Okey, då får jag köpa nytt element.. 750:-
dyrt..(ny kostar 2250:-) men jag är mycket nöjd med den som andragrill..
Tack!
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.