7 735 läst ·
17 svar
8k läst
17 svar
Webcam, nightvision och fönster
Alla resonerar vi olika. Vissa tror att man får samma bild som från en Axis som kostar 4ggr mera än D-link, för bägge har HD-upplösning. Så är det självklart inte. Dock får man ju fråga sig själv vad man eftersträvar? Är det för att hålla koll på sin garageinfart eller är det för att kunna identifiera tjuvar på 10m avstånd? Mina kameror från D-link har så pass bra bild att jag på Ipaden kan avläsa en nummerskylt på en bil från 15m. På 5-7m identifierar man en persons ansikte. Den inbggda IR-belysningen är tänkt att belysa en entre eller liknande. Det står inte heller i D-links material att den ska belysa en gårdsplan i mörker. Man får vad man betalar för, dock kan jag erkänna att med tanke på vad man får för typ av vanlig kamera/videokamera för liknande pengar så borde man kunna förvänta sig mera av bildoptiken. Men det handlar väl lite om utveckling kontra produktion. Marknaden för övervakningskameror är nog inte lika stor som för vanliga kameror, därav är priset lite högre för motsvarande bildkvalite.Skyldig skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden