Förutsätter att du ska filma ut genom ditt eget fönster och inte in genom någon annans? :thumbup:
 
M
Skyldig skrev:
Har också tittat på den men blev avskräckt av recensionerna [länk]
[länk]

Verkar inte enbart vara NV som är problemet utan även optiken och videoströmmen. Finns det någon som har ett bra tips på en trådad nätverksutomhusövervakningskamera?
Alla resonerar vi olika. Vissa tror att man får samma bild som från en Axis som kostar 4ggr mera än D-link, för bägge har HD-upplösning. Så är det självklart inte. Dock får man ju fråga sig själv vad man eftersträvar? Är det för att hålla koll på sin garageinfart eller är det för att kunna identifiera tjuvar på 10m avstånd? Mina kameror från D-link har så pass bra bild att jag på Ipaden kan avläsa en nummerskylt på en bil från 15m. På 5-7m identifierar man en persons ansikte. Den inbggda IR-belysningen är tänkt att belysa en entre eller liknande. Det står inte heller i D-links material att den ska belysa en gårdsplan i mörker. Man får vad man betalar för, dock kan jag erkänna att med tanke på vad man får för typ av vanlig kamera/videokamera för liknande pengar så borde man kunna förvänta sig mera av bildoptiken. Men det handlar väl lite om utveckling kontra produktion. Marknaden för övervakningskameror är nog inte lika stor som för vanliga kameror, därav är priset lite högre för motsvarande bildkvalite.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.