7 735 läst ·
17 svar
8k läst
17 svar
Webcam, nightvision och fönster
Sida 1 av 2
Hej om man har en webkamera som går över i nightvision men som filmar genom ett fönster så funkar det inte så bra .
Är det ngn som har en lösning på hur man kan ha kameran varmt bakom glas ( eller liknande ) som ändå kan köra nightvision ?
Är det ngn som har en lösning på hur man kan ha kameran varmt bakom glas ( eller liknande ) som ändå kan köra nightvision ?
Placera den så nära glaset som möjligt sen en svart kåpa bakom så det inte reflektera.
Inte helt säker att det funkar men jag gjorde så med en backkamera i en bil som hade samma problem.
Inte helt säker att det funkar men jag gjorde så med en backkamera i en bil som hade samma problem.
Har också tittat på den men blev avskräckt av recensionerna https://www.komplett.se/product/813...-link-dcs-2310le-daynight-cloud-camer#reviewsMarkarbetaren skrev:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2671631
Verkar inte enbart vara NV som är problemet utan även optiken och videoströmmen. Finns det någon som har ett bra tips på en trådad nätverksutomhusövervakningskamera?
Produkter som diskuteras: "avskräckt"
Avskräckare Mus&Råtta MR50 Battery
Batteridriven musavskräckare
549 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västerbotten
· 872 inlägg
Jag skulle nog slå ett slag för valfri kamera från Axis: https://www.dustin.se/group/hardvar...ufacturer=axis&areaofusage=utomhus&sortby=ascSkyldig skrev:
Förvisso är de inte gratis, men de funkar utmärkt i väder och vind och fångar allt från rävar och rådjur till Jehovas vittnen och andra nyfikna. Har själv kört en i flera år oavbrutet på sommarstugan.
Alternativt så sätter man en IR-strålkastare utanför huset med PIR-sensor. Borde finnas en del att välja på och en sådan lösning borde också bli billigare än en ny kamera.
Axis är bra produkter men man får verkligen betala.. den billigaste Axis-bulleten med IR och ethernet/PoE låg på strax under 6000 kr på Prisjakt, tror jag. D-link motsvarande funktion får man runt 2-3000 kr.
Medlem
· Västerbotten
· 872 inlägg
Det som i huvudsak blev avgörande när jag köpte in alla kameror till företaget samt till sommarstugan var systemkraven. Axis kameror är oberoende av operativsystem, webbläsare och specifik mjukvara. Alla inställningar kan göras i kameran likväl som i extern programvara utan att vara låst till tillverkarens egna programvara, på servern gick det utmärkt att använda KMotion för hanteringen av materialet och kamerorna går att beställa med regnsäkra eller vandaliseringssäkra skydd utöver standardskydd.
Andra faktorer som spelade in för mig var de åsikter man kunde hitta på nätet. Framförallt var det klagomål på kameror som låst sig och dåligt resultat i mörker. Jag gjorde dock inköpen för 4 år sedan så förmodligen har även de billigare alternativen utvecklats.
Andra faktorer som spelade in för mig var de åsikter man kunde hitta på nätet. Framförallt var det klagomål på kameror som låst sig och dåligt resultat i mörker. Jag gjorde dock inköpen för 4 år sedan så förmodligen har även de billigare alternativen utvecklats.