Hej, håller på och byter ut badrumsgrejjorna.
Har köpt en IFÖ Sign 6870 WC med öppet s-lås
men nu är problemet att avloppet sitter för nära väggen (kommer upp ur golvet)
så stolen går inte dit. Finns det något man kan flytta ut avloppet med?
Det är ett gammalt gjutjärnsrör. Alternativet är att knacka bort ett par kakelplattor
bakom stolen men det är plan B
 
Det finns en excentrisk stos att sätta på avloppsröret och som förskjuter anslutningen x antal centimeter beroende på vilken stos du använder. Använde en sådan när vi monterade vår IFÖ Sign, dock inte för att flytta ut den från väggen utan för att flytta den i sidled. Principen densamma dock. Vet inte om det är någon skillnad i och med att vi hade avloppsrör i plast. Känns inte som att det behöver vara det. Kolla med den lokala VVS-firman.
 
en sådan har jag använt! fungerade rätt bra faktiskt...
 
exzero666 skrev:
Hej! Hittade något från Jafo, WC-stos excentrisk GAS-WC 30 eller GAS-WC 30.
Var det en sån ni använde? Länk: [länk]
Japp. Exakt en sådan.
 
se till att hålet mellan toaletten och röret inte blir för litet, kommer toastolen för nära exentern blir de för trångt för pappret att komma förbi om du förstår va jag menar..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.