P
Om man tar bort filtret (och gallret?)på undersidan fläkten borde man se spjället och stången.
 
Handyman 1 skrev:
Om man tar bort filtret (och gallret?)på undersidan fläkten borde man se spjället och stången.
hmm ska kolla , ska man inte skruva ut dessa skruvar för att fixa metallstången.
 
K kevinh skrev:
hmm ska kolla , ska man inte skruva ut dessa skruvar för att fixa metallstången.
Handyman 1 skrev:
Om man tar bort filtret (och gallret?)på undersidan fläkten borde man se spjället och stången.
Ok de var metallstången som har lossnat inne, måste man skruva loss fläkten nu och vet du vart metallstången ska ligga för just nu är den inte kopplad till något. Skickade bilder nedan hoppas du kan se något, markerade med rött där metallstången är
 
  • Fläkt med lösgående metallstång markerad med rött, behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Löste det, det var metallstången som inte var kopplad så att luften inte kunde öppnas. Tack för all hjälp verkligen!
 
Redigerat:
  • Gilla
Martin Zaragoza och 3 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Det är ingen fläkt i din kåpan ,troligen är det en mekanisk timer som ställs in på tider där, och då har fjäder/kugghjul sagt upp sig och hela den biten måste bytas Prova md dom här för nya delar [länk]
Jo precis om du ser på bilden ovan, så är metallstången inte kopplad till luftventilation det jag fick göra var att dra ner den manuellt och sätta in metallstången. Nu öppnas den fint och är som förut!
 
Mats-S
K kevinh skrev:
Hej var det samma med din metallstav att den sitter lite snett?
Nej, hos mig var det vredet som inte fäste på stången.

Jag får faktiskt be om min ursäkt för min "felsökning". När du skrev att vredet satt stenhårt så borde jag fattat att problemet inte var vredet, för hade vredet varit trasig i fästet så hade du kunnat lossa det i princip utan någon kraft alls, minns nu att mitt vred nästan ramlade ut.

Fel av mig, men bra att det löste sig (y)
 
Mats-S Mats-S skrev:
Nej, hos mig var det vredet som inte fäste på stången.

Jag får faktiskt be om min ursäkt för min "felsökning". När du skrev att vredet satt stenhårt så borde jag fattat att problemet inte var vredet, för hade vredet varit trasig i fästet så hade du kunnat lossa det i princip utan någon kraft alls, minns nu att mitt vred nästan ramlade ut.

Fel av mig, men bra att det löste sig (y)
Precis hade ungefär samma problem som dig och det löste sig. Tack så mycket för hjälpen!
 
K kevinh skrev:
Löste det, det var metallstången som inte var kopplad så att luften inte kunde öppnas. Tack för all hjälp verkligen!
Hejsan!
jag vet det ar en jattegamal fragan...
men kommer du ihag till vad kopplade du metallstången?
Jag har exact samma problem som dig...
 
Martin Zaragoza Martin Zaragoza skrev:
Hejsan!
jag vet det ar en jattegamal fragan...
men kommer du ihag till vad kopplade du metallstången?
Jag har exact samma problem som dig...
Tjena!

Jag bytte nyligen spjäll, och kan vägleda dig hur man gör det! Mycket billigare än att köpa en ny, skriv på PM så vägleder jag dig
 
jag löste problemet på samma sätt som kevinh gjörde.

Dessutom hittade jag den här videon som visar hur att rengöra spiskåpet invändigt.

Videon visar också hur spjällen fungerar och hur det är kopplad med metalstången som kevinh beskriver.

Hoppas det här hjälper folket att lösa sama problemet i framtiden.
 
  • Invändig vy av spiskåpa med synliga spjällkopplingar och belysning.
  • Rengöring av spiskåpa invändigt, visar spjäll och mekanism med metalstång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kevinh
  • Laddar…
K kevinh skrev:
Hej igen jag lyckades äntligen att dra upp vreden och det känns som att det inte var vreden som var problemet. Metallstången sitter lite snett vet du hur man fixar detta?

Tack!
Vredet har gått av så de siter en del kvar j hållet år de bar ta en tång dra ut den
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.