16 698 läst ·
26 svar
17k läst
26 svar
Vred till köksfläkt sönder
K kevinh skrev:
Ok de var metallstången som har lossnat inne, måste man skruva loss fläkten nu och vet du vart metallstången ska ligga för just nu är den inte kopplad till något. Skickade bilder nedan hoppas du kan se något, markerade med rött där metallstången ärHandyman 1 skrev:
Troligen är det en mekanisk timer som ställs in på tider där, och då har fjäder/kugghjul sagt upp sig och hela den biten måste bytas Prova md dom här för nya delar https://www.ventshop.se/artikel.php?kid=&sok=&id=3818
Edit du var snabbare
Edit du var snabbare
Jo precis om du ser på bilden ovan, så är metallstången inte kopplad till luftventilation det jag fick göra var att dra ner den manuellt och sätta in metallstången. Nu öppnas den fint och är som förut!J jonaserik skrev:
Nej, hos mig var det vredet som inte fäste på stången.K kevinh skrev:
Jag får faktiskt be om min ursäkt för min "felsökning". När du skrev att vredet satt stenhårt så borde jag fattat att problemet inte var vredet, för hade vredet varit trasig i fästet så hade du kunnat lossa det i princip utan någon kraft alls, minns nu att mitt vred nästan ramlade ut.
Fel av mig, men bra att det löste sig
Precis hade ungefär samma problem som dig och det löste sig. Tack så mycket för hjälpen!Mats-S skrev:
Nej, hos mig var det vredet som inte fäste på stången.
Jag får faktiskt be om min ursäkt för min "felsökning". När du skrev att vredet satt stenhårt så borde jag fattat att problemet inte var vredet, för hade vredet varit trasig i fästet så hade du kunnat lossa det i princip utan någon kraft alls, minns nu att mitt vred nästan ramlade ut.
Fel av mig, men bra att det löste sig![]()
Tjena!Martin Zaragoza skrev:
Jag bytte nyligen spjäll, och kan vägleda dig hur man gör det! Mycket billigare än att köpa en ny, skriv på PM så vägleder jag dig
jag löste problemet på samma sätt som kevinh gjörde.
Dessutom hittade jag den här videon som visar hur att rengöra spiskåpet invändigt.
Videon visar också hur spjällen fungerar och hur det är kopplad med metalstången som kevinh beskriver.
Hoppas det här hjälper folket att lösa sama problemet i framtiden.
Dessutom hittade jag den här videon som visar hur att rengöra spiskåpet invändigt.
Videon visar också hur spjällen fungerar och hur det är kopplad med metalstången som kevinh beskriver.
Hoppas det här hjälper folket att lösa sama problemet i framtiden.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden