Hej!
Någon som kan ha en aning om vad som pågår här?
Skorstenen installerades för ca 8 månader sedan.
vänligen
Victor
Någon som kan ha en aning om vad som pågår här?
Skorstenen installerades för ca 8 månader sedan.
vänligen
Victor
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 463 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 463 inlägg
Plastfärg/liknande är ju inte optimalt alls, utöver det är jag väldigt förvånad att detta kan hända på 8 månader.
Då har du ju garanti kvar, du bör ställa firman mot väggen rätt hårt.
Detta kommer ju bara bli värre.
Ser ju dock ut som det sitter ventiler som blåser ut luft precis vid skadorna, sånt kan ju påverka mycket.
Om det blåses in fukt i skorstenen som sedan fryser, bara en tanke.
Framförallt på den övre, men kanske ser fel.
På dom nedre bilderna ser det som att fukt vill ut, ser dock att det är kopplingen till spisen där.
Vet faktiskt inte, dom kanske målade för tidigt när det fortfarande var kvar fukt i skorsten.
Då har du ju garanti kvar, du bör ställa firman mot väggen rätt hårt.
Detta kommer ju bara bli värre.
Ser ju dock ut som det sitter ventiler som blåser ut luft precis vid skadorna, sånt kan ju påverka mycket.
Om det blåses in fukt i skorstenen som sedan fryser, bara en tanke.
Framförallt på den övre, men kanske ser fel.
På dom nedre bilderna ser det som att fukt vill ut, ser dock att det är kopplingen till spisen där.
Vet faktiskt inte, dom kanske målade för tidigt när det fortfarande var kvar fukt i skorsten.
Redigerat:
Byggnadsvårdare
· Malmö
· 256 inlägg
Inget nät, ingen grundning?( Kan inte se ondentligt på bilden) samt blocken ser inte ut att vara armerade då de värsta sättningar är där du har mest rörelse.
"Förankringen" i huset har snarare själpt er då husets rörelse och kraft har pressat blocken ur positioner.
Om de slarvat med det så är underarbetet garanterat också bristfällig gjort. En måttstock är 10cm gräva för varje meter. Här ser det ut som de gjutit plattan rakt på marken.
Detta går inte att rädda med att laga i bruk och måla om så det är i princip bara för att företaget att göra om hela. Men borde inte vara något problem rent juridiskt.
"Förankringen" i huset har snarare själpt er då husets rörelse och kraft har pressat blocken ur positioner.
Om de slarvat med det så är underarbetet garanterat också bristfällig gjort. En måttstock är 10cm gräva för varje meter. Här ser det ut som de gjutit plattan rakt på marken.
Detta går inte att rädda med att laga i bruk och måla om så det är i princip bara för att företaget att göra om hela. Men borde inte vara något problem rent juridiskt.
Redigerat:
Skulle tro att det är putsat med ett alldeles för hårt bruk. Skulle ta ett Cbruk somär lite mer kalk i. Alt bbruk ovan tak. Så det kan röra sig lite. Sen ser det ut som en plastfärg?S soft0 skrev:
Redigerat av moderator:
Klicka här för att svara
