Hej!

Vi har haft en plattsättare som satt vårat ljusa granitgolv (White Star) med vanligt rotfix, så plattorna har blivit något mörkare pga av att rotfixet har gått upp i plattorna. Än så länge är bara halva golvet (ca 10kvm) lagt.
Jag har ringt stenleverantören, och de säger att man måste använda naturstensfix som är vitt för naturstensplattor.

Visst tar man förgivet att en plattsättare har kunskap om att använda rätt fix till naturstensplattor? Jag själv har tagit in hantverkaren per timme, och själv köpt in golvet (600kg) för att han ska slippa släpa hem det.
Kan jag kräva att han ska lägga om det och stå för nytt golv? Inget kontrakt är skrivet mellan oss.

Jag fick också beskedet att man ska använda vit fix till natursten eftersom den är porös.

Problemet är ju att du själv köpt materialet som han ska använda. Du har bara köpt "arbetstid" av honom.
Svår fråga och inget kontrakt............
Usch vad jobbigt!

(Vi har också konflikter på gång i vårt bygge så jag känner med dig - det är SÅ jobbigt)

Jag hade tur, det tog 3-4 dagar innan fixet hade torkat helt, så nu ser det bra ut. Jämfört med en olagd platta så blev det knappt märkbart mörkare.

/Magnus

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.