B Bifrosten skrev:
Då hade jag inte rörtnågot om dom ändå skall tillbaka.
Nej, får väl bara skruva upp dem igen då. Vilken app är det jag får notiser ifrån? Minns inte... Ganska säker på att jag läste nån manual nånstans när jag anslöt IP-modulen som jag köpte via Amazon, men kan inte hitta manualen nu!
 
Sittställning
Robin2161 Robin2161 skrev:
Nej, får väl bara skruva upp dem igen då. Vilken app är det jag får notiser ifrån? Minns inte... Ganska säker på att jag läste nån manual nånstans när jag anslöt IP-modulen som jag köpte via Amazon, men kan inte hitta manualen nu!
Visonic go
 
Sittställning Sittställning skrev:
Visonic go
Har du några tips? Inte helt säker på att den är uppkopplad mot nätet. Jag kan använda mig av fjärrkontroll och allt funkar men har inte möjlighet att registrera den mot appen
 
  • IMG_6394.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Parameters for self-monitoring customers:

- Host Address: visonic.tycomonitor.com
- Panel ID: your panel ID located on back side of your panel
- User Code: your user code"
 
Sittställning
Robin2161 Robin2161 skrev:
Har du några tips? Inte helt säker på att den är uppkopplad mot nätet. Jag kan använda mig av fjärrkontroll och allt funkar men har inte möjlighet att registrera den mot appen
Hmm det va så längesen jag la till den. Kommer inte ihåg..

Masterkod är väl 6-8 siffrig?
 
Efter jag hade lagt in det så fick jag samma fel som du ett tag, sedan funkade det helt plötsligt efter några dagar.
 
Och ja masterkoden är 6 siffror
 
Tack! Vet du hur man byter den? Lyckas inte lösa det, om det nu är koden som är fel…
 
Tror mastern är fyra siffror, default 1111 eller 9999 efter reset... Men kan ha fel. I manualen som finns på nätet står hur man byter.
 
  • Gilla
Robin2161
  • Laddar…
Ja den är 4 siffror, vet inte vad jag tänkte på. Har för mig att 9999 är master installer
 
B Bifrosten skrev:
Ja den är 4 siffror, vet inte vad jag tänkte på. Har för mig att 9999 är master installer
Får inte till det. Får samma felmeddelande… Förra ägaren används larmet tillsammans med Garda Alarm och deras app. Då borde den väl inte finnas en aktiv användare på Visonic?
 
Om du inte har masterkoden är den nog bara att nollställa allt.

Kolla om denna hjälper.
 
Redigerat:
Kommer du in i panelen överhuvudtaget? Alltså själva larmet, inte appen?
 
B Bifrosten skrev:
Kommer du in i panelen överhuvudtaget? Alltså själva larmet, inte appen?
Ja, jag kan göra alla inställningar i panelen. Och där funkar, vad jag tror, är masterkoden.

Så lite osäker på om larmet har koppling mot nätet och att det kan vara därför appen strular vid registrering. Kan jag kolla om den är uppkopplad? Jag kommer åt larmet genom den lokala IPn men tvek om den pratar utanför lokala nätverket
 
B Bifrosten skrev:
Kommer du in i panelen överhuvudtaget? Alltså själva larmet, inte appentbek o
B Bifrosten skrev:
Kommer du in i panelen överhuvudtaget? Alltså själva larmet, inte appen?
Inte helt hundra på att den når nätet…
 
  • IMG_6401.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.