Testat med VERSALER t.ex. STATUS mellanslag kod, AWAY, DISARM, HOME?

M
Patteras skrev:
Remote acess var eneble för mig.
När jag kör en diagnostic på gsm/gprs står det Ip not defined. Kan de ha något med att inte sms fungerar?
du får ju meddelande vid larm så uppenbarligen fungerar ju enheten och har mottagning.

miksil skrev:
du får ju meddelande vid larm så uppenbarligen fungerar ju enheten och har mottagning.
Ja precis så tänker jag.
Men vad har man då missat i inställningar, då den ej reagerar på sms samtal eller app styrning?
Ett mysterium:-)

baljbalj skrev:
Testat med VERSALER t.ex. STATUS mellanslag kod, AWAY, DISARM, HOME?
Testade alla dom på sms nu. Ingen reaktion. :-/

Någon annan som haft problem eller vet va det kan bero på när inte powermaster 10 enheten vill styras via sms?
V.16

BigR
Fel koder? Dom har ändrat mellan versioner tidigare och inte uppdaterat manualen. Kolla med din ÅF.

BigR skrev:
Fel koder? Dom har ändrat mellan versioner tidigare och inte uppdaterat manualen. Kolla med din ÅF.
Okej. Tack för tips de ska kollas upp.
Kanske någon som vet koder snabbkommandon för sms styrning av larmet. Engelskt securtiywarehouse v.16?

BigR
Sidan dom länkar till säger " In addition, GSM-350 PG2 supports remote operation and event reporting via SMS. "

Dom verkar inte veta vad dom snackar om.

Jag har precis samma gsm-modul och har inte haft det problemet som du nämner. Är inte hemma nu så jag kan inte kolla mina inställningar. Har nog v15 dessutom.

Jag tror jag lär försöka få dom att skicka en ny gsm modul.
Modulen skickar ju sms men går ej att styra via sms.
Så nått fel är det!. Ett ställe i menyn där remote acess finns att välja där är det eneble valt.
Känns som jag inte kan ha missat nån inställning då jag gått igenom allt 50tal ggr+. Eller??.
Brukar dom strula securtitywarehouse med trasiga varor?
Någon som vet??

M
Patteras skrev:
Jag tror jag lär försöka få dom att skicka en ny gsm modul.
Modulen skickar ju sms men går ej att styra via sms.
Så nått fel är det!. Ett ställe i menyn där remote acess finns att välja där är det eneble valt.
Känns som jag inte kan ha missat nån inställning då jag gått igenom allt 50tal ggr+. Eller??.
Brukar dom strula securtitywarehouse med trasiga varor?
Någon som vet??
För mig har dom inte strulat. De har skickat nytt utan att kräva tillbaka de gamla.

miksil skrev:
För mig har dom inte strulat. De har skickat nytt utan att kräva tillbaka de gamla.
Okej. Låter bra.
Gick du via supporten och vad skrev du??

Jag hade fel på en extern siren och fick en ny. Däremot fick jag skicka tillbaka den gamla och själv stå för kostnaden för det (står i deras avtal så kanske inte så mycket att diskutera). Gick via supporten som skickade vidare mitt ärende till reklamation/retur-avdelningen. I mitt fall skickade jag också med en film för att påvisa felet (sirenen "tjöt" ungefär lika högt som fågelkvitter).

Vill bara dubbelkolla. Du använder inte installatörskoden när du sms'ar? Har du flera användare med olika koder? provat dessa? STATUS "mellanslag" XXXX är bra för att kolla om det funkar.

• Gilla
BigR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.