268 168 läst ·
859 svar
268k läst
859 svar
Visonic PowerMaster 10. Installation och konfigurering
En brandvarnare/rökdetektor ska sitta minst en meter ifrån till/frånluft helst mer, vägg, mm. En villa-brandvarnare/rökdetektor har en täckningars av max 60m2, helst bör man ha en rökdetektor i varje vistelserum, t.ex. sov, vardags, gillestuga, mm.
Jag har startat några av våra rökdetektorer med byggdamm.
Vi har åtta rökdetektorer varav två är multidetektorer (rök & värme), 2*100m2.
På jobbet har det hänt tre gånger att det har kommit in småkryp i rökdetektorerna och orsakat brandlarm, att det var småkryp upptäckte vi inte förrän jag öppnade rökkammaren i rökdetektorn, ja jag jobbar som anläggninsskötare av ca femton brandlarmsanläggningar.
Jag har startat några av våra rökdetektorer med byggdamm.
Vi har åtta rökdetektorer varav två är multidetektorer (rök & värme), 2*100m2.
På jobbet har det hänt tre gånger att det har kommit in småkryp i rökdetektorerna och orsakat brandlarm, att det var småkryp upptäckte vi inte förrän jag öppnade rökkammaren i rökdetektorn, ja jag jobbar som anläggninsskötare av ca femton brandlarmsanläggningar.
Jag har fått och installerat ett powermaster 10 larm kit från England. Allt fungerar klockrent FÖRUTOM sms via gsm.Jag får sms skickat vid larm. Men jag kan ej styra larmet via sms eller via app. (Dvs larma av och på)Det går heller ej att ringa larmet. 1 singnal sedan läggs det på.Någon som har idéer angående inställningar osv? ?Oerhört tacksam för hjälp!En mycket viktig funktion detta för mig./ Patrik ps. V16
Vet inte hur v16 ser ut, men kika om du har en meny som heter remote access.
Har nu fipplat lite med olika inställningar, och det verkar som att om denna är disabled så svarar den varken på SMS eller telefonsamtal.
Har nu fipplat lite med olika inställningar, och det verkar som att om denna är disabled så svarar den varken på SMS eller telefonsamtal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder