268 181 läst ·
859 svar
268k läst
859 svar
Visonic PowerMaster 10. Installation och konfigurering
Bingo.sfclinken skrev:
Du hade helt rätt. Hade samma kod på guard som min user. Ändrade den då gick det bra.
Nästa fix att lösa. Larmet går och ringer upp mig. Då ska jag kunna trycka 2 för att stänga av. Det funkar inte.
Hittade acknowledge by single ack eller any ack. Provade båda två men det funkade inte. Några idéer?
Har inte koll på uppringt för det har jag aldrig testat. Det enda uppringa som sker är till larmcentralen och då skickas det ngn typ av toner som tycks fungera.Suhagg skrev:
Till mig så föredrar jag att få ett SMS istället när det larmar. Fungerar utmärkt.
Du kan även larma på och av via SMS.
Finns även en app för det. Nu har jag en Iphone, men antar att https://play.google.com/store/apps/details?id=se.trieb.android.AlarmOnOff&feature=search_result borde funka till en HTC
Kikade nu i manualen, och jag tolkar det inte alls som du ska kunna stänga av genom att trycka 2.Suhagg skrev:Bingo.
Du hade helt rätt. Hade samma kod på guard som min user. Ändrade den då gick det bra.
Nästa fix att lösa. Larmet går och ringer upp mig. Då ska jag kunna trycka 2 för att stänga av. Det funkar inte.
Hittade acknowledge by single ack eller any ack. Provade båda två men det funkade inte. Några idéer?
"Stoppa larmaviseringen genom att trycka på siffran 2 på telefonen. Larmljudet upphör omedelbart. "
Det är själva larmsignalen, det som tjuter i telefonen som ska sluta, dessutom ska larmet då förstå att du har tagit emot larmet och inte behöver ringa till nästa person på larmlistan.
Vill du stänga av larmet får du antingen ringa till larmet eller skicka ett sms.
Singel ACK/ all ack betyder bara om den ska fortsätta ringa antingen till att en person har kvitterat larmet, eller om den ska fortsätta ringa fram tills alla på listan har kvitterat larmet (genom att trycka 2)
Redigerat:
Stort tackmiksil skrev:Kikade nu i manualen, och jag tolkar det inte alls som du ska kunna stänga av genom att trycka 2.
"Stoppa larmaviseringen genom att trycka på siffran 2 på telefonen. Larmljudet upphör omedelbart. "
Det är själva larmsignalen, det som tjuter i telefonen som ska sluta, dessutom ska larmet då förstå att du har tagit emot larmet och inte behöver ringa till nästa person på larmlistan.
Vill du stänga av larmet får du antingen ringa till larmet eller skicka ett sms.
Singel ACK/ all ack betyder bara om den ska fortsätta ringa antingen till att en person har kvitterat larmet, eller om den ska fortsätta ringa fram tills alla på listan har kvitterat larmet (genom att trycka 2)
Körde denna. Slipper då steget med att behöva slå in kod varje gång jag vill larma av/påmiksil skrev:Har inte koll på uppringt för det har jag aldrig testat. Det enda uppringa som sker är till larmcentralen och då skickas det ngn typ av toner som tycks fungera.
Till mig så föredrar jag att få ett SMS istället när det larmar. Fungerar utmärkt.
Finns även en app för det. Nu har jag en Iphone, men antar att [länk] borde funka till en HTC
GSM Alarm Manager
Vet du hur jag får tag på den till IPhone? Hittade inte på app store. Sa att den var borttagen?miksil skrev:Har inte koll på uppringt för det har jag aldrig testat. Det enda uppringa som sker är till larmcentralen och då skickas det ngn typ av toner som tycks fungera.
Finns även en app för det. Nu har jag en Iphone, men antar att [länk] borde funka till en HTC
Jupps den verkar bortplockad. Märkligt.Suhagg skrev:
Såg att denna finns https://itunes.apple.com/en/app/powersms-powermax-series-powermaster/id435002984?mt=8
Rent krasst så är det ju inte så svårt att lära sig de vanligaste SMS-koderna och skicka utan ngn app...
Hejsan,
jag har två ytterligare problem med mitt Powermaster 10 som jag inte kan lösa. Hoppas att någon här är klipsk nog att göra det.
Problem 1:
när IR-detektorn i hallen är inkopplad som Interior Follower (även testat andra) och vi går in så tjuter larmet direkt. Med IRn bortkopplad och endast dörrsensor så funkar entry delay.
Problem 2 (kan ha något att göra med problem 1 ev.):
När vi öppnar dörren så hörs inte pipen som varnar för entry delay. Men när vi larmat på gör dom det. Har jag valt fel zone för dörrsensorn? Tror den är Interior Acess nu.
Tacksam för alla tips.
jag har två ytterligare problem med mitt Powermaster 10 som jag inte kan lösa. Hoppas att någon här är klipsk nog att göra det.
Problem 1:
när IR-detektorn i hallen är inkopplad som Interior Follower (även testat andra) och vi går in så tjuter larmet direkt. Med IRn bortkopplad och endast dörrsensor så funkar entry delay.
Problem 2 (kan ha något att göra med problem 1 ev.):
När vi öppnar dörren så hörs inte pipen som varnar för entry delay. Men när vi larmat på gör dom det. Har jag valt fel zone för dörrsensorn? Tror den är Interior Acess nu.
Tacksam för alla tips.