273 478 läst ·
932 svar
273k läst
932 svar
Visonic PowerMaster 10. Installation och konfigurering
Jo, men fördröjningen från det att man larmar på tills det går igång är väl ändå helt onödig? Slår man igång hemmaläget behöver man ju ingen tid på sig att lämna huset eller liknande och 30 sekunders pipande är bara störande.
Du och din sambo är hemma (sover) och ni har larmet på i hemmaläge, sedan måste du iväg tidigt på morgonen, din sambo sover fortfarande, du larmar av för att gå ut, du larmar på hemmaläget (med fördröjning) och går ut. Om hemmaläget hade varit utan fördröjning så hade du inte kunnat gått ut efter att du larmat på hemmaläget.
Samma sak gäller när du kommer hem när larmet på på i hemmaläge, då måste det också vara en fördröjning för att du ska kunna gå in och sedan larma av.
Samma sak gäller när du kommer hem när larmet på på i hemmaläge, då måste det också vara en fördröjning för att du ska kunna gå in och sedan larma av.
Är med på att det ska vara fördröjning när hemmaläget är aktiverat och ytterdörren öppnas. Jag menar endast att det är onödigt när man larmar på hemmaläget. (för mig alltså)Personligen använder jag dessutom fjärren om jag skulle behöva larma på hemmaläget när jag sticker iväg. Borde enligt mig finnas något sätt att få hemmaläget att gå igång direkt, men har inte lyckats hitta denna funktion.
Redigerat:
Nej, som jag skrivit så tycker jag att det är störande att det piper i 30 sekunder, framför allt när kontrollpanelen sporadiskt fortsätter pipa så att man får göra om hela processen igen. Dvs, larma på, sätta sig i biorummet redo att slå på en film, höra att larmet går igång men manöverpanelen fortsätter pipa, gå upp och larma av samt på och vänta 30 sekunder för att se om det händer igen. Vore smidigt med omedelbar aktivering.
Verkar ju som detta borde gå att lösa. Vilken version har du mjukvara? Detta kanske spelar in om funktionen finns. Håller med dig att detta borde gå att göra. Att ditt larm fortsätter pipa efter 30sek måste vara galet irriterande error.. Typ hängning i mjukvara eller dålig kommunikation mellan någon enhet. Detta kanske oxå löser sig genom att installera om mjukvara. Dock lär man skicka iväg enheter för att göra detta. Ska kolla in min kontroll meny om jag kan komma med nått tips. Jag har v16. Finns idag v18 till powermaster.
Du kan stänga av pipandet när du larmar i hemmaläge. Så har jag det inställt för att inte väcka familjen när jag larmar på och går och lägger mig.WarHawk skrev:Nej, som jag skrivit så tycker jag att det är störande att det piper i 30 sekunder, framför allt när kontrollpanelen sporadiskt fortsätter pipa så att man får göra om hela processen igen. Dvs, larma på, sätta sig i biorummet redo att slå på en film, höra att larmet går igång men manöverpanelen fortsätter pipa, gå upp och larma av samt på och vänta 30 sekunder för att se om det händer igen. Vore smidigt med omedelbar aktivering.
Medlem
· Västmanland
· 304 inlägg
Är det någon som har voice-box -sådan där separat högtalare- kopplad till sin powermaster? Alltså för att få 'rösten' på annat ställe än centralenheten. Hur fungerar det?
Hej, är det någon som är i behov av en Visonic KP-160 PG2 m keyprox, vit UK modell? Nypris 1500 kr, säljer den för 750 kr (Göteborg). Funkar bara med engelska larmen. Skicka mig ett PM i så fall.
Ska kolla på den.WarHawk skrev:
GSM Alarm manager har jag kört för av och pålarmning. Enkel men den gör jobbet.
Här verkar vara många Visonic användare/hemmapulare! 
Jag har ett PowerMaster 10 som jag köpt från Protexus och har nu byggt till huset så jag behöver utöka larmet.
Priserna på detektorerna är bra mycket bättre i UK, men som jag förstått det så kommer dom inte att fungera med mitt "svenska" larm:
"PowerMaster systems are frequency and country specific, and each device has a specific frequency, country code and device type code. For example the UK version of the MC-302E door contact has a code 868-1:010. The 868 is the frequency, the -1 is the UK country code and the 010 is the device type. The control panels also have a frequency and country code (868-1: in the UK), and the device type ANY which means that the panel is compatible with any device having the same frequency and country code. In addition to the above codes, each device has a unique ID in the form YYY-XXXX where the YYY is the device type and the XXXX is a unique device number. No two devices can have the same YYY-XXXX number."
Finns det något sätt att komma runt detta eller är jag tvungen att köpa detektorerna i Sverige!?
/Jonas
Jag har ett PowerMaster 10 som jag köpt från Protexus och har nu byggt till huset så jag behöver utöka larmet.
Priserna på detektorerna är bra mycket bättre i UK, men som jag förstått det så kommer dom inte att fungera med mitt "svenska" larm:
"PowerMaster systems are frequency and country specific, and each device has a specific frequency, country code and device type code. For example the UK version of the MC-302E door contact has a code 868-1:010. The 868 is the frequency, the -1 is the UK country code and the 010 is the device type. The control panels also have a frequency and country code (868-1: in the UK), and the device type ANY which means that the panel is compatible with any device having the same frequency and country code. In addition to the above codes, each device has a unique ID in the form YYY-XXXX where the YYY is the device type and the XXXX is a unique device number. No two devices can have the same YYY-XXXX number."
Finns det något sätt att komma runt detta eller är jag tvungen att köpa detektorerna i Sverige!?
/Jonas