273 463 läst ·
932 svar
273k läst
932 svar
Visonic PowerMaster 10. Installation och konfigurering
Angående Visonicgo appen, funkar den om man inte är kopplad till larmcentral? Man får den känslan när man läser om den, dessutom finns det med GSM (gprs) eller måste jag ansluta med nätverkskabel?
Edit precis testat utan överdriven framgång. Jag har alltså powermaster g2 med GSM. Appen gnäller om att jag knappat in fel panel id...
Edit precis testat utan överdriven framgång. Jag har alltså powermaster g2 med GSM. Appen gnäller om att jag knappat in fel panel id...
Redigerat:
Du får köpa i Sverige. Det är vad jag lärt mig. Själv har jag köpt i UK när priserna var betydligt lägre. Numera har det väl jämnat ut sig en del.mini_cooper_s skrev:Här verkar vara många Visonic användare/hemmapulare!
Jag har ett PowerMaster 10 som jag köpt från Protexus och har nu byggt till huset så jag behöver utöka larmet.
Priserna på detektorerna är bra mycket bättre i UK, men som jag förstått det så kommer dom inte att fungera med mitt "svenska" larm:
"PowerMaster systems are frequency and country specific, and each device has a specific frequency, country code and device type code. For example the UK version of the MC-302E door contact has a code 868-1:010. The 868 is the frequency, the -1 is the UK country code and the 010 is the device type. The control panels also have a frequency and country code (868-1: in the UK), and the device type ANY which means that the panel is compatible with any device having the same frequency and country code. In addition to the above codes, each device has a unique ID in the form YYY-XXXX where the YYY is the device type and the XXXX is a unique device number. No two devices can have the same YYY-XXXX number."
Finns det något sätt att komma runt detta eller är jag tvungen att köpa detektorerna i Sverige!?
/Jonas
Tror inte det är för dig. Samma för mig. Kör GSM Alarm manager för av och pålarmning.Hoppehare skrev:Angående Visonicgo appen, funkar den om man inte är kopplad till larmcentral? Man får den känslan när man läser om den, dessutom finns det med GSM (gprs) eller måste jag ansluta med nätverkskabel?
Jag beställde Powermaster via DIY-Store och de erbjöd ett halvår gratis tillgång till Visonics server och därmed appen och därefter så kostar det 49£ per år. Vet in om de även erbjuder uppkopplingen till de som köpt från andra butiker men du kan alltid fråga.Hoppehare skrev:Angående Visonicgo appen, funkar den om man inte är kopplad till larmcentral? Man får den känslan när man läser om den, dessutom finns det med GSM (gprs) eller måste jag ansluta med nätverkskabel?
http://www.diy-alarms.co.uk/pscatal...ic-self-monitoring-12-month-subscription.html
(Edit: Jag beräknas få mitt system i veckan så har inte hunnit testa själv)
Någon mer som testat den nya appen Visonic -Go? Jag kan logga in i den men tyvärr lyser det bara rött uppe i hörnet och den fastnar på "ansluter" så jag kan liksom inte göra någonting.
Någon annan som haft samma problem och kanske sitter på en lösning?
Någon annan som haft samma problem och kanske sitter på en lösning?
Det hoppas jag eftersom jag beställde därifrån (inte hunnit installera än). Däremot är det regionskodat så du du måste fortsätta beställa från England.gasto skrev:
Ett tips är att kombinera de här två paketen, då får du en extra fjärrkontroll och två rörelsedekare för 41£ extra.
http://www.diy-alarms.co.uk/pscatalog/en/powermaster-kits/1536-powermaster-gsm2-campir-kit.html
http://www.diy-alarms.co.uk/pscatalog/en/powermaster-kits/1669-powermaster-10-pro-fit-kit-hex.html
Medlem
· Västmanland
· 269 inlägg
Min Visonic-go app ger status Frånkopplad trots att det är Tillkopplat. Hur kan det komma sig?
Jag har kontakt med systemet för jag kan hämtar bilder från kamerorna så det är inte felet.
Jag har kontakt med systemet för jag kan hämtar bilder från kamerorna så det är inte felet.
Tack. Men är det ingen manöverpanel till dessa. I Sverige finns det en med pek skärm och en med knappar. Man larma av enbart med fjärren då så ingen manöver panel behövs.? Ska man köpa nu eller kan de blir billigare på black Friday eller dessa firmor brukar aldrig rea? Pundet är ju billigt nu så kanske dax passa på
Redigerat:
Jag köpte två KP-141 som kontrollpaneler, KP-250 finns också men är dyrare och större. KP-160 har fått rätt mycket dålig kritik.