Hej,

Vi har en utegrupp (matbord, samt 8 stolar) i aluminium med vissa teakdetaljer. Jag oljar inte in eller sköter om det särskilt mycket utan tycker den silvriga teaken med sin naturliga slitning är fin. Varje år när hösten kommer på så brukar vi ställa in hela gruppen i en ladugård (som ligger en bit från tomten) - det är lite jobb men det funkar väl hyfsat. Ladugården är en vanlig oisolerad ladugård.

Nu till min fundering, detta matbord som står på altanen är riktigt bra att ha "tillgängligt" de dagar då det kommer stora släkter på besök och vi kan utnyttja det som ett extra bord, med extra stolar. Eftersom det från höst till och med vår står i ladugården blir det ju för mkt jobb att hämta och greja med. Så slog det mig, hur är egentligen klimatet inne i en oisolerad ladugård? Visst, det är väderskyddat, men luftfuktighet osv borde väl rimligen vara i princip som utomhus? Anledningen till att jag frågar är - skulle det göra någon praktiskt skillnad om vi istället för att ställa in möblerna i ladugården varje säsong, införskaffade ett "överdrag" som vi drog över, och helt sonika lät allting vara kvar på altanen med ett 'väderskyddat' överdrag?

Eller skulle detta innebär att vi sliter ut möblerna mycket snabbare?

Vol

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.