159 läst ·
7 svar
159 läst
7 svar
Vindduk mataki
Hej har kommit såpass att jag reglat för 70mm isolering ,då jag ej har såpass spikpistol tog jag 45 mm reglar och 25mm läkt , köpt vindduk läste nu att den ska spikas med lodräta läkt ,ok hur gör jag med tak smyg ,för att fästa stående panel med lock får jag lägga ytterligare läkt vågrätt , blir alltså först reglar i våg sen isolering o duk stående läkt och hur tätt ska de sitta sen vågrät läkt o sen ytterpanel ,väldigt smäckigt får jag säga
Jag har liggande reglar 60cc sen blir det stående läkt utanpå lodrätt sen blir som du säger spikläkt hade tänkt tegelläkt men det blir väl tunnt kanske ,får spika den genom vindduken och in i regeln då ellerF fribygg skrev:
Nu läste jag , sätta mataki vindspärrduk när jag har liggande reglar ,hur går det när det är stående läkt som det skall vara spikade längs stående reglar ,då spikar du läkten längs liggande reglarna läkten klämmer åt vindduken , då går det tydligen att göra som jag tänkt o reglat ,om man får tro dettaF fribygg skrev:
Jag har en fråga till längs taket och taktassar kan jag spika luftläkt annars kan jag inte fästa fästa brädfodringen ,har dubbelreglat i varv mot tak och runt taktassar så det blir dubbla luftläkt i samma ,björnuf skrev:
Klicka här för att svara