Hej,
Jag ska lägga Matakis papptak med YAM 2000 underlagspapp och sedan Självtäck 3 (ytpapp) på ett pulpettak, 25 kvm, med 11 graders lutning. Taket är helt nybyggt.
Jag har läst deras instruktioner och sett instruktionsvideos, men tycker att jag få lite olika bild av hur det ska göras. Ibland läggs underlagspappen hela vägen ut och viks ner för att täcka svallet. Sedan monteras trekantslist (samt fotplåt) uppe på underlagspappen. Ibland visar dom att underlagspappen läggs uppe på trekantslisten, viks runt och spikas på utsidan.
Nu lutar det åt att jag gör så här:
- Lägger underlagspappen på råsponten och spikar den runt om i svallet.
- Monterar fotplåtsremsa.
- Monterar fotplåten på takfoten.
- Monterar trekantslist (samt 45x45 på undersidan) på gavlarna och på nocken av pulpettaket.
- Monterar vindskivor
- Monterar Själtäck 3 som spikas uppe på vindskivan
- Monterar täckplåt på vindskivorna som går ut en bit över taket.
Är detta rätt tänk?