915 756 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ja jag har lovat föräldrarna att bygga en altan åt dem vilket tar tid ifrån mitt byggande.
Och jag har lovat fru Ramnemark att inte bygga på helgerna.
Men när hon åkte iväg och handlade idag så hann jag fixa till lite.
Mycket sågande för bjälkarna till altanen
Och jag har lovat fru Ramnemark att inte bygga på helgerna.
Men när hon åkte iväg och handlade idag så hann jag fixa till lite.
Mycket sågande för bjälkarna till altanen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ja den var ganska lik. Det verkar blivit någon grej att ha gamla gjutjärnskaminer som inredningsdetalj.Mathias12 skrev:
Priset har gått från 1000kr för typ två år sedan till 8000kr som en ville ha för sin.
Jag fick min för 1500kr men den har ju fått lite stryk som sagt.....
Tänk på att det finns speciella svetselektroder för gjutjärn (bör användas) när du skall försöka svetsa. Annars blir det nog som den ser ut just nu.....Ramnemark skrev:
Ja nu är det inte mycket kvar på utsidan.
Men jag har fått order av fru Ramnemark att fönstersmygarna måste bli färdiga först. Det är lite svårt att hålla det rent och städat i köket när det sticker ut isolering runt fönstren
Tyvärr ringde jobbet idag och sa att jag ska ut tidigare, så istället för måndag blir det på torsdag :/.
Får göra klart när jag kommer hem
Och de j#vla plåtarna är på plats
Men jag har fått order av fru Ramnemark att fönstersmygarna måste bli färdiga först. Det är lite svårt att hålla det rent och städat i köket när det sticker ut isolering runt fönstren
Tyvärr ringde jobbet idag och sa att jag ska ut tidigare, så istället för måndag blir det på torsdag :/.
Får göra klart när jag kommer hem
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och de j#vla plåtarna är på plats
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Precis plöjt hela tråden i ett svep. Härligt jobb du gör!
Imponerad över din långsiktiga planering också, verkar ambitiös men ändå inte orimlig. Ett hett tips apropå det där med att ligga i: Oavsett vad tidplanen säger om barnrum så kan man vara säker på att när man ställer in spjälsängen så får man dubbla tidsplanen
För övrigt så har du ju det ultimata pojkdrömsjobbet. Är det lika spännande som det låter?
Imponerad över din långsiktiga planering också, verkar ambitiös men ändå inte orimlig. Ett hett tips apropå det där med att ligga i: Oavsett vad tidplanen säger om barnrum så kan man vara säker på att när man ställer in spjälsängen så får man dubbla tidsplanen
För övrigt så har du ju det ultimata pojkdrömsjobbet. Är det lika spännande som det låter?
Tack ska du haLAnsgar skrev:Precis plöjt hela tråden i ett svep. Härligt jobb du gör!
Vi får se när det blir barn, fru Ramnemark vill vänta typ 2 år till och det är okej för mig.
Ja det är ju ett väldigt bekvämt jobb. Men det är inte alltid guld och gröna skogar.
Nu är oljebranchen kass och de finns knappt jobb på varven.
Men det är bra betalt, mycket ledig tid hemma, bra mat. Intressant jobb.
Det blir svårt att börja dra kabel på bygge när man väl flyttar hem :/
Så här ser man ut i toppen på riggen (vid kaj)
Logga in
Skapa konto
Redigerat: