Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Ett tips i all enkelhet, Ta 2 reglar, typ 2 meter långa (eller så långa du har plats för). Slå i 4-tums spik, 1 var 4-5 cm längs båda reglarna. Sen lägger du dessa med ett par meter emellan (eller ställer upp mot en vägg), när du målat en panelbräda så "stoppar du ner den" på högkant mellan spikarna. Funkar perfekt.

5 brädor får det plats samtidigt på mina bockar, och det är ungefär efter 5 st jag tappat intresset för att måla. Det räcker per dag ;) :)

• Haha
Appendix
  • Laddar…
Korvgubbe
Ja hade jag bytt all panel samtidigt så hade det vart en bra lösning. Fick tips om det av snickaren. Men jag hittade inte den sidan när jag letade. Nu blir det pensel :)

Har lovat bort min tid till föräldrarnas altan och kök så jag får fortsätta bygga hemma på måndag :/

L
Ramnemark skrev:
Medan jag var iväg och jobbade fick fru Ramnemark för sig att göra om gäst-toaletten och få den lite trevligare. Sen skall renoveras om 3 år men en budget-makeover blev det.

Jag är riktigt stolt över henne :
Riktigt fint badrum. Inspirerande att se att man kan göra det så fint med enkla medel. Är dock nyfiken på varför ni inte byter toalett så är rummet fulländat?

Ja egentligen skulle vi göra det. Men det finns som sagt planer för den toaletten om 2-3 år. Men frugan ville göra den lite trevligare att använda nu när vi ska riva det stora badrummet i vinter :)

Gårdagens blocket-fynd :)
Ska in i biorummet :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Värmdöbo och 1 till
  • Laddar…
Ser lite dåligt på den övre bilden, är det ett hål som någon tidigare försökt laga?

Ja övre delen är sprucken och någon har försökt att svetsa ihop den men misslyckats. Vi får se om jag lyckas bättre. Den ska bara vara prydnad så bara det ser bra ut utifrån :)

Den är vacker och om skadan lagas bra så lär den även gå att använda.

Tyvärr har jag ingen murstock där den skall stå så den kommer inte användas här. Man får fixa till stenen i den för att den skall användas :)

Om det är så det är så hade jag inte lagat hålet utan slipat bort det och tillverkat en snygg skylt med någon lämplig text på och täckt skadan med.
Det lockar även folket som ser den då de blir nyfikna på vad det står.

Jag ska se om det går att svetsa ihop den och få det bra. Annars blir det någon McGyver lösning :)

Ramnemark skrev:
Annars blir det någon McGyver lösning :)
Silvertejp? WD40?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.