915 768 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Känns som hälften av färgen kommer måla allt utom plankorna. Det går bra med pensel. Man får köra ett par i taget, sen upp på vinden. Och när man har tillräckligt till en sida så byter man där 
Nja tid är inte riktig pengar för mig. Jag tycker det är kul och pyssla och behöver något att göra. Det är iofs väldigt tråkigt att måla panel men jag tror resultatet blir bättre för hand än om jag ska ge mig på en maskin jag inte riktigt kan hantera
. Har en billig färgspruta och resultatet med den var katastrofalt 
Ja det är ytterpanel. Eller "klädsel" som det stod när jag beställde. Jag är ledig i 14 dagar nu så det ska nog bli lite panel måladJonatan79 skrev:
Det funkar bra med grundmålad, det ska ju vara rätt kulör med. Jag målar den en gång innan jag spikar upp den, sen en gång när jag är klar med den sidan och sen tänkte jag måla en gång till när all panel på huset är byttfgo skrev:
Stämmer, den behöver bara slutstrykas. Jag använde den på landet och sparade massa tid.fgo skrev:
Man beställer med rätt kulör, sedan en strykning på plats. Vår är med Jotun industrigrund, sedan ett lager valfri kulör Jotun Optimal.Ramnemark skrev:
Vad jag vet så "måste" man stryka klädsel med pensel. Men det jag verkligen rekommenderar är att dra på färgen med roller. Helst skall ni vara två. Lägg upp på förlängda arbetsbockar 120cm, fyra stycken, två sidor. En rollar, och den andra kommer efter och färdigstryker. Uppskattar att det minskade total arbetstid till en tredjedel att göra på detta sätt. Enligt tipsande målare svårt att sälja in till kunder då de tycker det är lurigt att behöva köpa både pensel och roller ..
Sedan så hävdar ju många färgförsäljare att deras system funkar sämre om man köper färdiggrundade bräder. Man får fundera på var den informationen kommer ifrån, men det färdigmålade lagret är ju så klart ultratunt.
Sedan så hävdar ju många färgförsäljare att deras system funkar sämre om man köper färdiggrundade bräder. Man får fundera på var den informationen kommer ifrån, men det färdigmålade lagret är ju så klart ultratunt.
Redigerat: