Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Idag har jag klippt buskar och gräsmattan, spikat upp knutbrädorna och städat hela altanen. Nu är det bara de små bitarna kvar ovan fönster och fönstersmygar på insidan.

Efter det är det målning av panel till garaget och förhoppningsvis byta en del av panelen som står på listan.

Börjar även köpa in sakerna till badrumsrenoveringen som blir i vinter.

Imorgon åker jag till riggen igen så det blir stilla i 2 veckor nu :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Magma34
  • Laddar…
Städat och fint nu när jag ska åka :)

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Bra att det blir lugnt på din sida ett par veckor.. börjar få träningsvärk av allt jobbande ;)
Men blir väldigt bra det där.. din andra halva kan vara hemma och njuta i lugn och ro!

Redigerat:
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Nja fönstersmygarna är inte färdiga på insidan så hon kan inte njuta än. Det är tydligen för stökigt. Men det får jag fixa till när jag kommer hem.

Skönt att åka iväg och vila upp sig på jobbet en stund ;)

breakman skrev:
Plocka bort klistermärkena?
Mina satt kvar på källarfönstren i ett år .. =)

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Det är lite tyst här i tråden.
Jag är iväg och jobbar på Oljeriggen och kommer hem om 5 dagar.
Däremot har jag och fru Ramnemark kanske införskaffat oss ett livs-projekt:

Med denna utsikten :)
image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Värmdöbo och 5 till
  • Laddar…
Har ni köpt en till stuga?? Nu kommer planerna snart rada upp sig till 2025 .. 😜

Vi har inte köpt den än men det är väldigt nära ;). Men där är planerna till minst 2030 :). Huset ska bli klart först ;)

• Gilla
Riddarn 115
  • Laddar…
Pensionsplanerna tryggade snart, ni behöver inte ha tråkigt ;)

Det är pensionsplanen det där. Tänk att lalla runt där och sitta och titta på utsikten när man är pensionär. Jag längtar redan. Synd att det är 40 år kvar :(

• Gilla
Noseone
  • Laddar…
Tänk va mycket som ska läras, upplevas och hinnas med på de där 40 åren ist!

Vi funderade länge på att köpa en tomt med en liten stuga på för att ha till pensionen när vi bodde i vårt tidigare hus (dvs inte ha så bråttom, utan vänta in helt rätt tomt/läge liksom).. gärna med sjöutsikt (men iaf en fin/rofylld utsikt). Vi råkade hitta denna gård ist.. :wow: inte sjöutsikt direkt (även om vi har en naturdamm en 50 meter bort), men väldigt vacker utsikt! Makalösa solnedgångar..*i löv them*..

..får jag min balkong (på vårt hus) och en fåtölj dit så är jag nöjd sen hehe.. det enda orosmomentet är underhållet och hälsan i framtiden (om man klara/orkar att ha en gård).. man vill ju eg ha lite mindre yta och hålla reda på så att säga..

Men vi kör på nu och försöker beta av så att det kommer funka i framtiden :thumbup:
Och njuter av tiden här!

MVH Sandra

• Gilla
danpih
  • Laddar…
Låter gött det. Tanken är att bygga "himmeln på jorden" där när det finns sådana pengar. Då kan vi bo i lägenhet på vintern :). Vi får se nästa fredag om det blir vårt eller inte.

Håller tummarna! :thumbup:

• Gilla
Riddarn 115
  • Laddar…
D
lycka till med stugan :)

D
fruga o stuga, då har man å göra resten av livet :) sen barn på det med!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.