Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jag har redan köpt på mig en massa saker till den renoveringen. Men det är mycket före som skall göras :)

• Gilla
twinor
  • Laddar…
Jo, men du behöver ju inte ha så bråttom nu.. ser ju bra ut som det är - och det är ju gästwc.. ganska lågprioriterat skulle jag tro. Det får bli efter biorummet isf då? Hehe..

Det ser verkligen ut som du kört ett svartvitt filter på före efter bilderna. Mattan har ju gått från beige till grå, samma med elementet och underskåpet. Antar att den röda tapeten "färgat av sig" till resten, och att det blev lite kallare ljus när tapeten byttes. En klar förbättring iallafall för lite pengar :-)

Ramnemark skrev:
Det är samma matta som är rengjord :)
Takbelysningen är väl utbytt och har annan färg vilket påverkar färgen på golvet på bilderna.

Genom att justera vitpunkten får man naturliga färger på bilderna.

Snigla skrev:
Jo, men du behöver ju inte ha så bråttom nu.. ser ju bra ut som det är - och det är ju gästwc.. ganska lågprioriterat skulle jag tro. Det får bli efter biorummet isf då? Hehe..
Precis, det ska göras efter biorummet :)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Ropia skrev:
Det ser verkligen ut som du kört ett svartvitt filter på före efter bilderna. Mattan har ju gått från beige till grå, samma med elementet och underskåpet. Antar att den röda tapeten "färgat av sig" till resten, och att det blev lite kallare ljus när tapeten byttes. En klar förbättring iallafall för lite pengar :-)
Jag kan inte svara på om hon använt något filter men det röda tog mycket plats. Nu känns det mycket större :)

123abc skrev:
Takbelysningen är väl utbytt och har annan färg vilket påverkar färgen på golvet på bilderna.
Takbelysningen är samma men väggarna gjorde mycket skillnad. Elementet är bara 2 år gammalt så det borde vara ganska vitt :)

Precis innan jag åkte iväg på jobb kom detta roliga paketet. 500lpm med färdiggrundad panel. Nu ska den bara målas innan vi kan fixa till garaget. :banghead:
Grannens 3-åring stod med hakan i marken när lyftkranen lyfte av detta ;)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter lite meck gick det att rulla in hela paketet i garaget utan att packa om det :)
image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

du skulle ha beställt mellanstruken panel, sparar både tid och pengar. När vi panerade om huset köpte vi grundmålad och mellanstruken, det blev betydligt billigare än att måla själv :thumbup: plus att slippa en strykning.

• Gilla
FamiljensDrömhus
  • Laddar…
MB77 skrev:
När vi panerade om huset köpte vi grundmålad och mellanstruken, det blev betydligt billigare än att måla själv :thumbup:.
Är det det som är dubbelpanering ;)

• Gilla
Senior
  • Laddar…
MB77 skrev:
du skulle ha beställt mellanstruken panel, sparar både tid och pengar. När vi panerade om huset köpte vi grundmålad och mellanstruken, det blev betydligt billigare än att måla själv :thumbup: plus att slippa en strykning.
Har aldrig sett eller hört om det så därför har det inte blivit det. Men visst hade det varit skönt att slippa måla den 2-3 ggr :)

Sprutmåla?

Känns som mycket spill med färg som kostar som saffran :)

Que? Nu hänger jag inte med riktigt?!

• Gilla
Riddarn 115
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.