915 768 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ja lite till finns det på lager sen är vi framme i dagens läge. Frun har fattigmans-renoverat gäst-toaletten och det blev väldigt bra
.
Igår beställde jag även 500 lpm med panel till huset så jag kan byta fasad på garaget i höst
Igår beställde jag även 500 lpm med panel till huset så jag kan byta fasad på garaget i höst
Idag har jag och snickaren bytt 5 fönster och en altandörr.
Tyvärr blev de mörkt innan jag hann fota men det kommer när tråden är framme i nutid.
Den sista altandörren och två fönster på garaget blir i nästa vecka
Tyvärr blev de mörkt innan jag hann fota men det kommer när tråden är framme i nutid.
Den sista altandörren och två fönster på garaget blir i nästa vecka
Säker på det?Ramnemark skrev:
Ja som sagt, mitt i sovrumsrenoveringen så gick kylskåpet sönder.
Det var något fel med termostaten så det frös i kylen vilket gjorde att vattenbehållaren och filtret till vattenmaskinen sprängdes. När vi tinat kylskåpet och startade det igen så klarade det bara att hålla 12 grader.
Vi tog hit Electrolux service och de sa att kylflänsen(?) och kompressorn var kassa, och de ville ha 7000kr för att laga det. Ett 9 år gammalt kylskåp??? Nej tack sa vi.
Jag beställde ett nytt Husqvarna skåp med 5 års garanti för 10 500kr vilket var mer energisnålt.
Det ända tråkiga är att det inte matchar frysen, så de får bli en ny frys i vinter i matchande modell.
Det var något fel med termostaten så det frös i kylen vilket gjorde att vattenbehållaren och filtret till vattenmaskinen sprängdes. När vi tinat kylskåpet och startade det igen så klarade det bara att hålla 12 grader.
Vi tog hit Electrolux service och de sa att kylflänsen(?) och kompressorn var kassa, och de ville ha 7000kr för att laga det. Ett 9 år gammalt kylskåp??? Nej tack sa vi.
Jag beställde ett nytt Husqvarna skåp med 5 års garanti för 10 500kr vilket var mer energisnålt.
Det ända tråkiga är att det inte matchar frysen, så de får bli en ny frys i vinter i matchande modell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Inför tilläggsisoleringen och panelbytet så köpte jag nya skruvdrgare.
Hade en 18V Blå Bosch med 10mm chuck och en blå Bosch 10,8V.
Det kommer man inte så långt med när man ska skruva 6x140mm skruvar och adjufix
Jag beställde Makitas jubileumsmodell (I turkos metallic
) och Makitas slagskruvdragare.
Det var kampanj på Toolab och jag betalde 4000kr för båda.
Nu i efterhand så är det nog ett av de bästa köpen jag gjort. Att skruva monsterskruvar är inget för slag-dragaren.
Hade en 18V Blå Bosch med 10mm chuck och en blå Bosch 10,8V.
Det kommer man inte så långt med när man ska skruva 6x140mm skruvar och adjufix
Jag beställde Makitas jubileumsmodell (I turkos metallic
Det var kampanj på Toolab och jag betalde 4000kr för båda.
Nu i efterhand så är det nog ett av de bästa köpen jag gjort. Att skruva monsterskruvar är inget för slag-dragaren.
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "adjufix"
Adjufix
Om du behöver material för att fästa fönsterkarmar i trä eller betong, kolla in vårt sortiment med Adjufix-produkter. Med deras verktyg, skruvar och hjälpmedel kan du utföra arbetet snabbt och få ett proffsigt resultat!
Läs mer
Slagskruvdragare är riktigt trevligt om man bortser från ljudet. Just det att slippa momentet i handleden är underbart.
Dock blir jag nyfiken på vad du skruvar med 6x140mm skruv vi tilläggsisolering? Hur mycket isolering lägger du på?
Dock blir jag nyfiken på vad du skruvar med 6x140mm skruv vi tilläggsisolering? Hur mycket isolering lägger du på?
För det är en budget maskin. Klen, 1,3Ah batteri, för liten chuck.elpaco skrev:
Så jag behövde två nya maskiner, och då var priset bäst på Makita.
Du ska få se så fort jag uppdaterat klart. Jag har skruvat på 95 reglar och då blir det rejäla skruv. Det hade gått åt ett par dussin bits och en eller två handleder om jag hade gett mig på det utan slag dragarenjohel572 skrev: