Korvgubbe Korvgubbe skrev:
Javisst, och som vanligt är det kundens fel!
När ska de jävlarna lära sig att uppskatta att de överhuvudtaget får något gjort och att du och dina kollegor helt enkelt inte kan bättre...
Ja vi kan ju inte ett skit, och vi får riktigt jävla bra lön för det också! Och inga studieskulder heller haha visst är det fantastiskt.

Nej så är det såklart inte (Jo nog har vi bra lön alltid). Det är klart det finns tvivelaktiga aktörer i vår bransch likt alla andra, men jag vill ändå tro att de flesta av oss gör rätt för oss.

• Gilla
Norr röris och 2 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Det var inget av det på bilderna i TS lägenhet som vi diskuterar och notera att jag skrev "inte tar mera tid" dvs det var tiden jag avsåg. Så åter till tråden, om du är snickare tycker du att ts fått arbetet fackmannamässigt snyggt gjort utifrån utförandet som syns på bilderna och att ts börja vara nöjd?
Fackmannamässigt är det men inte snyggt.

• Gilla
Tomasoanna och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Att ställa sågen 45 grader tar ingen tid
Nej inte en gång då pratar vi sekunder, men några tusen gånger så blir det tid. Sen är alla hörn inte exakta så då måste man kanske ställa om en gång till.

• Gilla
  • Haha
Uppfinnar-Nils och 3 till
  • Laddar…
Dåligt passande vitmålade fotlister vid ett hörn där snickeridetaljerna inte möts korrekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är riktig snickarglädje ;)

• Gilla
  • Haha
  • Arg
  • Wow
amatör99 och 30 till
  • Laddar…
Nu var jag hos NCCs kontor precis här bredvid och efter en hätsk diskussion blev jag tillslut utkastad. Kom med fredliga avsikter men blev bemött på ett icke-vänligt sätt. Hörde när de diskuterade den här tråden därinne i kontoret, och de blev väl sura att jag kritiserat deras hantverk.

Pratade först med projektchefen men snickaren var ganska snabbt ute. Jag fick inte ställa några frågor till honom men när han tillslut sa något inkluderades han i "dialogen." Jag frågade honom gång på gång om han skulle tyckt att listerna skulle vart ok i hans hem. Han undvek frågan men menade på att projekt skiljer sig. Sen kom en annan representant och avbröt och ville att jag skulle lämna arbetsplatsen.:crysmile:

Nu kommer de med allra största sannolikhet inte fixa någonting alls, projektchefen menade på att besiktningsmannen inte har anmärkt detta och så som det är nu i lägenheten får vara, enligt henne.

Har inte Bonava en skyldighet att ändå åtgärda felen? Jag menar om branschreglerna är att skarv och skruv skall se ut, så har de väl rätten att lämna det så. Men där under skåpet är ju inte enligt branschreglerna, och inte heller runt toalettstolen där det saknas silikon. Bland annat.

Korvgubbe
S Saipala skrev:
Jag vill ändå tro att de flesta av oss gör rätt för oss.
Tyvärr är det ju inte mycket värt när hantverkare så som du tycker att det som visas upp i den här tråden är så bra man klarar av att göra det och den nivån man som kund får acceptera av svenska hantverkare...

• Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
F filip01 skrev:
Nu var jag hos NCCs kontor precis här bredvid och efter en hätsk diskussion blev jag tillslut utkastad. Kom med fredliga avsikter men blev bemött på ett icke-vänligt sätt. Hörde när de diskuterade den här tråden därinne i kontoret, och de blev väl sura att jag kritiserat deras hantverk.

Pratade först med projektchefen men snickaren var ganska snabbt ute. Jag fick inte ställa några frågor till honom men när han tillslut sa något inkluderades han i "dialogen." Jag frågade honom gång på gång om han skulle tyckt att listerna skulle vart ok i hans hem. Han undvek frågan men menade på att projekt skiljer sig. Sen kom en annan representant och avbröt och ville att jag skulle lämna arbetsplatsen.:crysmile:

Nu kommer de med allra största sannolikhet inte fixa någonting alls, projektchefen menade på att besiktningsmannen inte har anmärkt detta och så som det är nu i lägenheten får vara, enligt henne.

Har inte Bonava en skyldighet att ändå åtgärda felen? Jag menar om branschreglerna är att skarv och skruv skall se ut, så har de väl rätten att lämna det så. Men där under skåpet är ju inte enligt branschreglerna, och inte heller runt toalettstolen där det saknas silikon. Bland annat.
Vad för något under skåpet.

S Saipala skrev:
Volvo monterar inte d4 motorn med automatlåda och fyrhjulsdrift och tar betalt för en v60 d2.
Icke relevant för tråden.

• Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Vad för något under skåpet.
Lite bredvid skåpet då. Parkettgolv som är sönder och som "reparerats" två gånger. Se bifogad bild.

• Skadat parkettgolv vid en vägg, synligt lagat med mörkare substans i hörnet.
    Skapa konto
Får mig att tänka på Lustiga Huset på Gröna Lund.

• Gilla
MichaelOberg
  • Laddar…
F filip01 skrev:
Lite bredvid skåpet då. Parkettgolv som är sönder och som "reparerats" två gånger. Se bifogad bild.
Du menar detta
Hörn i rum med synlig fuktskada och mögel på sockel och vägg, nära golv.
Skapa konto

T twoody skrev:
Fackmannamässigt är det men inte snyggt.
Nja, för en "riktig" snickare är det inte fackmannamässigt möjligtvis att man hittar någon beskrivning för att kunna hävda det.

T twoody skrev:
Du menar detta
[bild]
Ja precis. Två gånger har de varit här.

• Skadad hörnfog mellan tak och vägg med synliga sprickor och slarvigt applicerat tätningsmedel.
    Skapa konto
  • Skadad hörnlist i ett rum med synlig silikonfog och smuts på golv och list.
    Skapa konto
Korvgubbe Korvgubbe skrev:
Tyvärr är det ju inte mycket värt när hantverkare så som du tycker att det som visas upp i den här tråden är så bra man klarar av att göra det och den nivån man som kund får acceptera av svenska hantverkare...
Du har ju helt klart inte läst mina tidigare inlägg, jag har inte påstått att det är vackert.

Jag får nog citera stenmark här och säga att det inte är lönt att förklara för några som inte förstår.

Håller faktiskt i detta nu på i ett liknande bygge där minsta lägenheten kostar strax över 3 Mille i standardutförande.

Nu sysslar jag varken med lister eller parkett så jag skiter egentligen i det men jag tycker det är förbannat trögt av er att inte förstå att det inte görs så för att vi inte kan bättre utan vi får helt enkelt inte betalt för något annat.

Praxis som sagt att kunden får vad den betalar för. Och för oss är ju inte kunden den som köper rätten att bo i lägenheten utan den som betalar för hela fastigheten. Vad sedan den som köper rätten att bo i detta skrymsle tycker är en heeelt annan sak än vad som beställts.

• Gilla
HammarClark och 5 till
  • Laddar…
F filip01 skrev:
Ja precis. Två gånger har de varit här.
Den lagningen eller vad fan man ska kalla det är bara sinnessjukt. Ögoneksem på den.

Du äger ju din lägenhet nu så lägg 200 pix på lite listverk och dräm fast över den där sörjan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.