151 860 läst ·
513 svar
152k läst
513 svar
Vill ni skratta? Nyproduktion för 3 miljoner
Ja vi kan ju inte ett skit, och vi får riktigt jävla bra lön för det också! Och inga studieskulder heller haha visst är det fantastiskt.Korvgubbe skrev:
Nej så är det såklart inte (Jo nog har vi bra lön alltid). Det är klart det finns tvivelaktiga aktörer i vår bransch likt alla andra, men jag vill ändå tro att de flesta av oss gör rätt för oss.
Fackmannamässigt är det men inte snyggt.A AndersS skrev:Det var inget av det på bilderna i TS lägenhet som vi diskuterar och notera att jag skrev "inte tar mera tid" dvs det var tiden jag avsåg. Så åter till tråden, om du är snickare tycker du att ts fått arbetet fackmannamässigt snyggt gjort utifrån utförandet som syns på bilderna och att ts börja vara nöjd?
Nu var jag hos NCCs kontor precis här bredvid och efter en hätsk diskussion blev jag tillslut utkastad. Kom med fredliga avsikter men blev bemött på ett icke-vänligt sätt. Hörde när de diskuterade den här tråden därinne i kontoret, och de blev väl sura att jag kritiserat deras hantverk.
Pratade först med projektchefen men snickaren var ganska snabbt ute. Jag fick inte ställa några frågor till honom men när han tillslut sa något inkluderades han i "dialogen." Jag frågade honom gång på gång om han skulle tyckt att listerna skulle vart ok i hans hem. Han undvek frågan men menade på att projekt skiljer sig. Sen kom en annan representant och avbröt och ville att jag skulle lämna arbetsplatsen.
Nu kommer de med allra största sannolikhet inte fixa någonting alls, projektchefen menade på att besiktningsmannen inte har anmärkt detta och så som det är nu i lägenheten får vara, enligt henne.
Har inte Bonava en skyldighet att ändå åtgärda felen? Jag menar om branschreglerna är att skarv och skruv skall se ut, så har de väl rätten att lämna det så. Men där under skåpet är ju inte enligt branschreglerna, och inte heller runt toalettstolen där det saknas silikon. Bland annat.
Pratade först med projektchefen men snickaren var ganska snabbt ute. Jag fick inte ställa några frågor till honom men när han tillslut sa något inkluderades han i "dialogen." Jag frågade honom gång på gång om han skulle tyckt att listerna skulle vart ok i hans hem. Han undvek frågan men menade på att projekt skiljer sig. Sen kom en annan representant och avbröt och ville att jag skulle lämna arbetsplatsen.
Nu kommer de med allra största sannolikhet inte fixa någonting alls, projektchefen menade på att besiktningsmannen inte har anmärkt detta och så som det är nu i lägenheten får vara, enligt henne.
Har inte Bonava en skyldighet att ändå åtgärda felen? Jag menar om branschreglerna är att skarv och skruv skall se ut, så har de väl rätten att lämna det så. Men där under skåpet är ju inte enligt branschreglerna, och inte heller runt toalettstolen där det saknas silikon. Bland annat.
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 464 inlägg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1 464 inlägg
Vad för något under skåpet.F filip01 skrev:Nu var jag hos NCCs kontor precis här bredvid och efter en hätsk diskussion blev jag tillslut utkastad. Kom med fredliga avsikter men blev bemött på ett icke-vänligt sätt. Hörde när de diskuterade den här tråden därinne i kontoret, och de blev väl sura att jag kritiserat deras hantverk.
Medlem
· Stockholm
· 4 491 inlägg
Får mig att tänka på Lustiga Huset på Gröna Lund.
Du har ju helt klart inte läst mina tidigare inlägg, jag har inte påstått att det är vackert.Korvgubbe skrev:
Jag får nog citera stenmark här och säga att det inte är lönt att förklara för några som inte förstår.
Håller faktiskt i detta nu på i ett liknande bygge där minsta lägenheten kostar strax över 3 Mille i standardutförande.
Nu sysslar jag varken med lister eller parkett så jag skiter egentligen i det men jag tycker det är förbannat trögt av er att inte förstå att det inte görs så för att vi inte kan bättre utan vi får helt enkelt inte betalt för något annat.
Praxis som sagt att kunden får vad den betalar för. Och för oss är ju inte kunden den som köper rätten att bo i lägenheten utan den som betalar för hela fastigheten. Vad sedan den som köper rätten att bo i detta skrymsle tycker är en heeelt annan sak än vad som beställts.