151 860 läst ·
513 svar
152k läst
513 svar
Vill ni skratta? Nyproduktion för 3 miljoner
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Hantverkare har inte gera i sitt vokabulär, klåpareF filip01 skrev:
Helt orimligt stort hantverkarförakt ni verkar ha.
Tänk att vi alla är så odugliga, med tanke på att jag själv är i branschen så borde jag ju har höra varje dag att vi är totalt värdelösa parasiter...men det gör jag ju inte...nåja.
Till tråden igen då, är övertygad om att det skulle kunna lämnas över lägenheter med noll nada zipp brister, ja det skulle fan se ut som att grejerna flugit ihop själva utan mänsklig påverkan.
Men då snackar vi inte om 3 millar för en sketen 2a mitt i Gbg, inte ens om den vore placerad i Glenns brunöga utan betydligt högre summor med tanke på hur lång tid det hade tagit att slutföra.
När dessa projekt genomförs så tillåts ingen lägga den tiden i lägenheterna.
Och det har inte med den enskilde arbetaren att göra, nej inte ens Huvudentrepenören, utan som sagt upphandlingen och vad saker o ting får kosta för slutkunden. Med det menat fadtighetsägaren i det här fallet.
Vi eller våra företag bestämmer knappast priset.
Tänk att vi alla är så odugliga, med tanke på att jag själv är i branschen så borde jag ju har höra varje dag att vi är totalt värdelösa parasiter...men det gör jag ju inte...nåja.
Till tråden igen då, är övertygad om att det skulle kunna lämnas över lägenheter med noll nada zipp brister, ja det skulle fan se ut som att grejerna flugit ihop själva utan mänsklig påverkan.
Men då snackar vi inte om 3 millar för en sketen 2a mitt i Gbg, inte ens om den vore placerad i Glenns brunöga utan betydligt högre summor med tanke på hur lång tid det hade tagit att slutföra.
När dessa projekt genomförs så tillåts ingen lägga den tiden i lägenheterna.
Och det har inte med den enskilde arbetaren att göra, nej inte ens Huvudentrepenören, utan som sagt upphandlingen och vad saker o ting får kosta för slutkunden. Med det menat fadtighetsägaren i det här fallet.
Vi eller våra företag bestämmer knappast priset.
Att kapa lister raka och att linjera dem vid montering kostar inte mera i tid än att snedkapa och inte linjera, det är okunskap och inte fackmannamässigt gjort. Alla snickare har väl tillgång till kap/gersåg respektive bordsåg med bra klinga, finns inte det har man slarvat redan från början.S Saipala skrev:
Tid är också pengar kompis, det tar längre tid att gera och passa in det så det är sömlöst. Eller varför inte förkroppa allmogelist som är traditionellt, tar ännu längre tid.A AndersS skrev:
Så du menar att lägenheten skulle bli mycket mycket mycket dyrare för det?
Det var inget av det på bilderna i TS lägenhet som vi diskuterar och notera att jag skrev "inte tar mera tid" dvs det var tiden jag avsåg. Så åter till tråden, om du är snickare tycker du att ts fått arbetet fackmannamässigt snyggt gjort utifrån utförandet som syns på bilderna och att ts börja vara nöjd?S Saipala skrev:
Nja, eller är det någon som tar hand om en mycket god vinst på bygget. Det har ju varit överhettat på den här marknaden.S Saipala skrev:
Eller får man skriva i avtalet, "vill ni också har fackmannamässigt listat så blir det en ÄTA".
Ja men vad pratar vi om för summor här? 5k dyrare om de lägger ner 15 min extra per list?S Saipala skrev:
Snarare att man försöker tumma så mycket som möjligt på kvalitén för maximal vinst. Mot kunder som inte är insatta hur det borde se ut egentligen.
Jo jag såg att du skrev så nu, nej jag är inte snickare utan rörmokare. Som jag skrivit innan så hade det kunnat göras snyggare men återigen är det inte ts som beställt en eller fler fastigheter med över 100 lägenheter.A AndersS skrev:Det var inget av det på bilderna i TS lägenhet som vi diskuterar och notera att jag skrev "inte tar mera tid" dvs det var tiden jag avsåg. Så åter till tråden, om du är snickare tycker du att ts fått arbetet fackmannamässigt snyggt gjort utifrån utförandet som syns på bilderna och att ts börja vara nöjd?
Någon tyckte ju antagligen (bortsett från besiktningsmannen) att lägenheten var bra nog för att låta ta få tillträde efter besiktning.
Volvo monterar inte d4 motorn med automatlåda och fyrhjulsdrift och tar betalt för en v60 d2.
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Att ställa sågen 45 grader tar ingen tid
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 464 inlägg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1 464 inlägg