K
Nissens Nissens skrev:
Diu vill önte förstå tydligen.

Nä, men på en laddstation, vilka är på liknande ställen.

Det finns som alltid undantag.

Begriper du detta då?

Här är citat från mess 1 779:
”Jag har kört en hel del tidigare i jobbet mellan Stockholm och Göteborg/Malmö. Vart oftast något på macken, vad är det för fantastiska gourmetställen som alla fossilbilsförare besöker som jag missat under mina 50.000 mil bakom ratten?”
Jo - jag förstår tydligt och hon skriver varken att hon äter på macken eller laddar på macken. Att hon gör det är något du hittat på eftersom du tror att det bara går att ladda elbil på macken - så ser verkligheten inte ut.

Gällande 1779 så tror du alltså att han kört alla 50 000 milen mellan Stockholm och Göteborg/Malmö med elbil och därför älskar att äta på macken? Eller kan det svara så att han liksom många andra som kör mycket bil i tjänsten bara ville hem så snabbt som möjligt och därför åt på macken när han tankade?

Jag har kört massor med tjänsteresor med bensin/dieselbilar ensam och det var mer regel än undantag att i alla fall en av dagens "måltider" intogs snabbt på macken då jag hellre ville hem än stanna en timme och äta på någon Michelin-restaurang.

Du behöver inte hitta på historier för att slippa köra elbil.

/Krille

• Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Diu vill önte förstå tydligen.
Oh, the irony.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
F
Anna_H Anna_H skrev:
Fast man hinner väl inte äta när man tankar bensin eller diesel?
OM vi äter eller rastar under resan så föredrar vi medhavt att kunna äta på en lugn skön rastplats.

F frasen_36 skrev:
OM vi äter eller rastar under resan så föredrar vi medhavt att kunna äta på en lugn skön rastplats.
Nu kör jag mer söderut än norrut, men där jag kör brukar det finnas laddare vid rastplatserna längs de stora vägarna, och kör man långt är det ju företrädesvis stora vägar man använder

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
F frasen_36 skrev:
Vi är alla olika och elbil passar inte för alla, det är ingen nyhet.
Att påstå att en elbil inte är en riktig bil, bara för att det inte passar en själv är rätt löjligt.

• Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
F
F frasen_36 skrev:
Skulle vara kul att se dig göra det i November i 3 plusgrader, 14 m/s och slagregn.

• Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
galento
Fairlane Fairlane skrev:
Vi är alla olika och elbil passar inte för alla, det är ingen nyhet.
Att påstå att en elbil inte är en riktig bil, bara för att det inte passar en själv är rätt löjligt.
Precis , var och en köper det hen vill ha . Är själv inte intresserad av en elbil men vill
andra ha är det väl upp till dom . Skulle det komma besök som vill ladda elbilen här
så kan de nog glömma det. ( men den risken är nog minimal )

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
F
F fsn skrev:
Skulle vara kul att se dig göra det i November i 3 plusgrader, 14 m/s och slagregn.
Har inte råkat ut för att det sammanfallit med pausbehov, men då skulle jag/vi nog avstå och ist gå in någonstans efter vägen..

Redigerat:
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
F fsn skrev:
Är det för jävligt väder så äter man givetvis matsäcken i bilen. Själv brukar jag äta medhavda mackor medan jag kör eftersom jag vill minimera restiden. Stannar till gör man för att pissa.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Pissa gör man i flaska. Här stannas inte!

• Haha
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Hänger inte ni ut den genom fönstret? 🤔

S
raveper raveper skrev:
Tror ni man får ladda hemma hos sin vän om man åker dit på middag?
Jag brukar säga, ” betala för maten eller laddningen för bara den ena är gratis”. 😉

F
L lbgu skrev:
Är det för jävligt väder så äter man givetvis matsäcken i bilen. Själv brukar jag äta medhavda mackor medan jag kör eftersom jag vill minimera restiden. Stannar till gör man för att pissa.
Flott,och tjusigt,vissa har det bra. Man blir ju avundsjuk…..

Nyfniken Nyfniken skrev:
Pissa gör man i flaska. Här stannas inte!
Lasse Kongo!?

• Gilla
  • Älska
Krilleman och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Lasse Kongo!?
Bästa svaret hittills!

😂😂

Man med skägg och keps står vid framdelen av lastbil och vrider på en nyckel i en naturmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.