12 625 läst ·
10 svar
13k läst
10 svar
Vilket tak till inglasat uterum?
Vi håller just på att bygga ett inglasat uterum och är helt på det klara med hur det ska se ut, förutom en sak och det är taket. Så nu undrar jag vad ni har för erfarenhet av tak i era uterum? Jag är livrädd att ett "mjölkvitt" blir för ljust, vi vill absolut inte sitta och kisa. Jag kan tillägga att det måste bli ett kanalplast tak, eftersom huset är ett vilnkelhus. Kom gärna med råd och tips!!
Vi har kanalplasttak från Willab, 40 mm tjockt. Det ger vårt uterum ett fint ljustillskott men absolut inte så att man behöver kisa när solen ligger på. Skivan har åtta lager så de värsta solstrålarna dämpas "lagom" mycket.......
Hej
Jag har precis monterat rökfärgad kanalplast i vårat nya uterum.
Blev kanon bra., var och kollade på demo uterum under sommaren med full sol och det
var väldigt behagligt, min far har ett vanligt plasttak rökfärgat, riktigt skönt för ögonen det med
på sommaren.
/Mattias
Jag har precis monterat rökfärgad kanalplast i vårat nya uterum.
Blev kanon bra., var och kollade på demo uterum under sommaren med full sol och det
var väldigt behagligt, min far har ett vanligt plasttak rökfärgat, riktigt skönt för ögonen det med
på sommaren.
/Mattias
Vilket fabrikat var det på den rökfärgade kanalplasten?
Det låter snyggt!
Martin
Det låter snyggt!
Martin
tackar för snabbt svar
Har själv vitt kanalplast. Blir inga solstrålar alls genom det. Bara behagligt ljust tak liksom.
I det gamla uterummet hade vi vit kanalplast.
Vi skall bygga nytt och tittar lite på alternativ, dock inte helt genomskinligt då det trodligtvis blir för ljust.
Vit kanalplast är ok, men känns lite "påbyggnad" över det då alla använder det. Den rökfärgade känns spontant bra, men vill se den "live" så att säga.
Vi skall bygga nytt och tittar lite på alternativ, dock inte helt genomskinligt då det trodligtvis blir för ljust.
Vit kanalplast är ok, men känns lite "påbyggnad" över det då alla använder det. Den rökfärgade känns spontant bra, men vill se den "live" så att säga.
Klicka här för att svara