Hej!

Bygger just nu ett uterum på ca 15 kvadratmeter (2,0 x 7,5 meter) med vinkeltak (pulpettak).

Vill sätta ett kanaltak för ljusgenomsläpp och samtidigt viss värmereducering. Vill undvika bastukänslan när man sitter där en sommardag så hade tänkt mig tjocklek på minst 20 mm.

Som alla vill jag få bäst kvalitet för minst mängd pengar… 🫣

Något tak/märke/leverantör som rekommenderas?

/T.

Vi satte nyss upp gop 32mm opalvitt, väldig nöjda. 4,2x6,8 är uterummet. Priset vet jag inte än dock

O ostling skrev:
Vi satte nyss upp gop 32mm opalvitt, väldig nöjda. 4,2x6,8 är uterummet. Priset vet jag inte än dock
Ok- tack för info.
Hade tänkt mig ngt mindre tjockt då det inte är ett ”stängt” rum utan mer en uteplats och behöver inte isolera för vintertid, utan bara för sommaren för att inte dö av hetta… 😄

K
Ska du montera själv eller hantverkare som gör det åt er?

Willab garden har ganska enkla att sätta upp, och finns många dimensioner att välja på

K kniv skrev:
Ska du montera själv eller hantverkare som gör det åt er?

Willab garden har ganska enkla att sätta upp, och finns många dimensioner att välja på
Jag bygger (och sätter upp) allt själv. 😊

Har tittat på Willab, har du erfarenhet från dem sedan tidigare? Med andra ord — är det okej kvalitet?

K
Vi har Willabs kanalplast. Var enkelt att montera och håller än så länge. Inte så många år på nacken än dock.. Men svärföräldrarna har växthus från dem och det har hållt i bra många år nu.

Det som jag tyckte var bra med deras kanalplast är att man väljer längd och bredd man vill ha, och sen får man ett helt paket med det antal sektioner man behöver. Alla skruvar, lister osv ingår. När vi kollade på lösa sektioner hos byggvaruhusen så behövde man själv säkerställa att man fick rätt antal ändprofiler, mittenprofiler osv

• Gilla
Tigger
  • Laddar…
Monterade tak från Halle förra året. Det var enkelt och gick fort när jag väl fick alla delar. Var nog närmare 2 månader mellan första leverans och att jag hade alla delar så jag kunde börja bygga.

• Gilla
Tigger
  • Laddar…
Hallå där ute!

Vill tacka er som svarat på min fråga och berätta att jag nu beställt tak av Willab. Tror det blir exakt det jag behöver. 👍

Tack än en gång och ha en fortsatt fin sommar! ☀️

/T

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.