842 läst ·
7 svar
842 läst
7 svar
Vilket kanaltak till uterummet?
Hej!
Bygger just nu ett uterum på ca 15 kvadratmeter (2,0 x 7,5 meter) med vinkeltak (pulpettak).
Vill sätta ett kanaltak för ljusgenomsläpp och samtidigt viss värmereducering. Vill undvika bastukänslan när man sitter där en sommardag så hade tänkt mig tjocklek på minst 20 mm.
Som alla vill jag få bäst kvalitet för minst mängd pengar… 🫣
Något tak/märke/leverantör som rekommenderas?
/T.
Bygger just nu ett uterum på ca 15 kvadratmeter (2,0 x 7,5 meter) med vinkeltak (pulpettak).
Vill sätta ett kanaltak för ljusgenomsläpp och samtidigt viss värmereducering. Vill undvika bastukänslan när man sitter där en sommardag så hade tänkt mig tjocklek på minst 20 mm.
Som alla vill jag få bäst kvalitet för minst mängd pengar… 🫣
Något tak/märke/leverantör som rekommenderas?
/T.
Ok- tack för info.O ostling skrev:
Hade tänkt mig ngt mindre tjockt då det inte är ett ”stängt” rum utan mer en uteplats och behöver inte isolera för vintertid, utan bara för sommaren för att inte dö av hetta… 😄
Jag bygger (och sätter upp) allt själv. 😊K kniv skrev:
Har tittat på Willab, har du erfarenhet från dem sedan tidigare? Med andra ord — är det okej kvalitet?
Vi har Willabs kanalplast. Var enkelt att montera och håller än så länge. Inte så många år på nacken än dock.. Men svärföräldrarna har växthus från dem och det har hållt i bra många år nu.
Det som jag tyckte var bra med deras kanalplast är att man väljer längd och bredd man vill ha, och sen får man ett helt paket med det antal sektioner man behöver. Alla skruvar, lister osv ingår. När vi kollade på lösa sektioner hos byggvaruhusen så behövde man själv säkerställa att man fick rätt antal ändprofiler, mittenprofiler osv
Det som jag tyckte var bra med deras kanalplast är att man väljer längd och bredd man vill ha, och sen får man ett helt paket med det antal sektioner man behöver. Alla skruvar, lister osv ingår. När vi kollade på lösa sektioner hos byggvaruhusen så behövde man själv säkerställa att man fick rätt antal ändprofiler, mittenprofiler osv
Klicka här för att svara