Hur uppdaterar man bios

Är de nått program jag laddar. Er

Pröva o sätt ena märket i dual channel 1 och den andra channel 2

• Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Bytt på alla tänkbara sätt nu, så fort man kör 3 minnen eller 4 funkar den inte

Nån som vet varför datorn startar om sig hela tiden med 4 minnen?

BigR
R Rolle85 skrev:
Hur uppdaterar man bios
Hitta rätt BIOS till ditt moderkort och följ instruktionerna. Om inte minnena funkar sedan så kan man möjligen labba med inställningar i BIOS. Alternativt köpa nya minnen. Jag brukar försöka köpa minnen som finns på moderkortets kompatibilitetslista.
https://www.msi.com/Motherboard/support/H67MAE45.html

R Rolle85 skrev:
Nån som vet varför datorn startar om sig hela tiden med 4 minnen?
Det kan vara glapp någonstanns, en så pass gammal dator har med största sannolikhet fått beläggning på kontaktytorna för minnesmodulerna, försök gör rent dom ytorna du kommer åt, sen kan det vara svårt att få miinnena att bottna rätt. Jag uppgraderade nyss 4 gamla Delldatorer och fick oxå problemet med omstarter på en av dom, flyttade runt på kapslarna som en galning o hade flera gånger listad ut vilken krets som var fel.
Plötsligt funkade allt och jag är väldigt säker på att glapp orsakade problemen.

Grejar med bios
Skärm med BIOS-uppdateringsgränssnitt som visar nuvarande och ny version av BIOS.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta blir bara värre och värre. Datorn hoppar nu bara igång 1 sekund och stänger sen av sig o h håller på så, av, på, på
Vafasen händer !

R Rolle85 skrev:
Detta blir bara värre och värre. Datorn hoppar nu bara igång 1 sekund och stänger sen av sig o h håller på så, av, på, på
Vafasen händer !
Testa med ett minne i taget.

Gjorde de, datorn går inte att starta alls mer

Har du gjort en reset av CMOS?

Vet ej vad det är, installationen sa att Bios var uppdaterat, sen starta den om datorn o nu funkar den inte

....frågan är nog om du la på en bios som var för just den hårdvarurevision som du har av detta moderkort. Måste vara väldigt noga med vad man lägger i bios....

• Gilla
vcx
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.