16 809 läst ·
208 svar
17k läst
208 svar
Vilket ramminne ska jag ha? bild
Om du nu ville ha kylare också och det blir bättre med gemensam frakt så har komplett även passande kylare. Det finns säkert fler men sökningen nedan ger (om den funkar) i alla fall 3 alternativ. Letar du själv så ska du har till socket LGA1155.R Rolle85 skrev:
https://www.komplett.se/search?q=1155&nlevel=10000§28003§10462§10547&cnet=Kompatibel med_A02207 §LGA1155 Socket
Tillägg: om inte kylaren kommer med kylpasta så behöver du det också.
Redigerat:
Intressant att lägga tid och pengar på en 10 år gammal dator.
Du kommer antagligen inte ha någon prestandavinst alls av mer RAM till den. Inte heller av den nya kylaren.
Eftersom du behöver fråga den här typen av frågor tror jag tyvärr du kommer ha en del problem med bytet av CPU-kylare. Det är inte bara fläkten du har beställt och kommer byta, utan hela kylflänsen/kylaren också.
Du behöver efter du monterat bort gamla kylaren att ta bort kylpastan med tex T-röd, och därefter applicera ny. Cirka en ärta stor klick mitt på, och sen på med nya kylaren.
På vissa kylare behöver du även montera en monteringsanordning på baksidan av moderkortet, vilket innebär att du kan behöva ta bort hela moderkortet för att komma åt.
Du kommer antagligen inte ha någon prestandavinst alls av mer RAM till den. Inte heller av den nya kylaren.
Eftersom du behöver fråga den här typen av frågor tror jag tyvärr du kommer ha en del problem med bytet av CPU-kylare. Det är inte bara fläkten du har beställt och kommer byta, utan hela kylflänsen/kylaren också.
Du behöver efter du monterat bort gamla kylaren att ta bort kylpastan med tex T-röd, och därefter applicera ny. Cirka en ärta stor klick mitt på, och sen på med nya kylaren.
På vissa kylare behöver du även montera en monteringsanordning på baksidan av moderkortet, vilket innebär att du kan behöva ta bort hela moderkortet för att komma åt.
För enklare bruk, dvs inte spela eller redigera högupplöst film, så är även en 10 år gammal dator fullt duglig idag. Drog igång min gamla dator från samma och med liknande specifikation idag. Den är långt ifrån trött och långsam utan funkar lika bra idag som när jag byggde ihop den 2011. Senaste spelen är dock ingen höjdare att spela på den, men för kontorssysslor, slösurfa och rita hus går den riktigt bra fortfarande.K kungcoopa skrev:Intressant att lägga tid och pengar på en 10 år gammal dator.
Lite tråkigt att folk förkastar prylar bara för att de blivit lite till åren. I många fall är de fullt användbara bra mycket längre än vad normalanvändaren fått för sig.
Kan ju var kul, intressant och lärdomsfullt också...K kungcoopa skrev:Intressant att lägga tid och pengar på en 10 år gammal dator.
Eftersom du behöver fråga den här typen av frågor tror jag tyvärr du kommer ha en del problem med bytet av CPU-kylare. Det är inte bara fläkten du har beställt och kommer byta, utan hela kylflänsen/kylaren också
Nu har allt kommit. Att montera fläkten gick fint. Däremot strular ramminnena. När jag tryckt dem på plats och startar datorn så stänger datorn av sig efter 5 sekunder, sen startar den sig själv igen och dör efter 5 sekunder och håller på så. Plockar jag ut de två nya minnena och låter mina gamla vara kvar funkar den som vanligt. Vad gör man nu =/
Jag testade att enbart köra med de nya minnena och då funkar det också. Dvs alla minnen funkar men går inte att köra alla 4 samtidigt?! =(
Jag testade att enbart köra med de nya minnena och då funkar det också. Dvs alla minnen funkar men går inte att köra alla 4 samtidigt?! =(
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat: