Aha köper på komplett istället
Tack!

R Rolle85 skrev:
Aha köper på komplett istället
Tack!
Om du nu ville ha kylare också och det blir bättre med gemensam frakt så har komplett även passande kylare. Det finns säkert fler men sökningen nedan ger (om den funkar) i alla fall 3 alternativ. Letar du själv så ska du har till socket LGA1155.

https://www.komplett.se/search?q=1155&nlevel=10000§28003§10462§10547&cnet=Kompatibel med_A02207 §LGA1155 Socket

Tillägg: om inte kylaren kommer med kylpasta så behöver du det också.

Redigerat:
sådär, beställde fläkten och minnena ni länkade till på komplett.se
Nu ska jag leta upp en film på youtube hur man tar ut fläkten =)
tack till er alla!

R Rolle85 skrev:
sådär, beställde fläkten och minnena ni länkade till på komplett.se
Nu ska jag leta upp en film på youtube hur man tar ut fläkten =)
tack till er alla!
Se till att få bort gamla termopastan på CPU'n.

Okej

R Rolle85 skrev:
Funkar detta?
Tycker du skall välja det som rekommenderades i #19. Finns risk att det inte fungerar optimalt om olika klockhastighet och CL används.

Intressant att lägga tid och pengar på en 10 år gammal dator.
Du kommer antagligen inte ha någon prestandavinst alls av mer RAM till den. Inte heller av den nya kylaren.

Eftersom du behöver fråga den här typen av frågor tror jag tyvärr du kommer ha en del problem med bytet av CPU-kylare. Det är inte bara fläkten du har beställt och kommer byta, utan hela kylflänsen/kylaren också.

Du behöver efter du monterat bort gamla kylaren att ta bort kylpastan med tex T-röd, och därefter applicera ny. Cirka en ärta stor klick mitt på, och sen på med nya kylaren.

På vissa kylare behöver du även montera en monteringsanordning på baksidan av moderkortet, vilket innebär att du kan behöva ta bort hela moderkortet för att komma åt.

Såg film på youtube

R Rolle85 skrev:
Såg film på youtube
:thinking:

Youtube är ett ställe där du kan se instruktionsvideos på de mesta.

• Haha
  • Älska
vcx och 2 till
  • Laddar…
K kungcoopa skrev:
Du kommer antagligen inte ha någon prestandavinst alls av mer RAM till den. Inte heller av den nya kylaren.

Eftersom du behöver fråga den här typen av frågor tror jag tyvärr du kommer ha en del problem med bytet av CPU-kylare. Det är inte bara fläkten du har beställt och kommer byta, utan hela kylflänsen/kylaren också.

Du behöver efter du monterat bort gamla kylaren att ta bort kylpastan med tex T-röd, och därefter applicera ny. Cirka en ärta stor klick mitt på, och sen på med nya kylaren.

På vissa kylare behöver du även montera en monteringsanordning på baksidan av moderkortet, vilket innebär att du kan behöva ta bort hela moderkortet för att komma åt.
För enklare bruk, dvs inte spela eller redigera högupplöst film, så är även en 10 år gammal dator fullt duglig idag. Drog igång min gamla dator från samma och med liknande specifikation idag. Den är långt ifrån trött och långsam utan funkar lika bra idag som när jag byggde ihop den 2011. Senaste spelen är dock ingen höjdare att spela på den, men för kontorssysslor, slösurfa och rita hus går den riktigt bra fortfarande.

Lite tråkigt att folk förkastar prylar bara för att de blivit lite till åren. I många fall är de fullt användbara bra mycket längre än vad normalanvändaren fått för sig.

• Gilla
samlarpådetmesta och 1 till
  • Laddar…
Hittils funkar alla spel på högsta upplösning, starcraft2, Partisans 1941 osv

K kungcoopa skrev:

Eftersom du behöver fråga den här typen av frågor tror jag tyvärr du kommer ha en del problem med bytet av CPU-kylare. Det är inte bara fläkten du har beställt och kommer byta, utan hela kylflänsen/kylaren också
Kan ju var kul, intressant och lärdomsfullt också... ;)

Nu har allt kommit. Att montera fläkten gick fint. Däremot strular ramminnena. När jag tryckt dem på plats och startar datorn så stänger datorn av sig efter 5 sekunder, sen startar den sig själv igen och dör efter 5 sekunder och håller på så. Plockar jag ut de två nya minnena och låter mina gamla vara kvar funkar den som vanligt. Vad gör man nu =/
Jag testade att enbart köra med de nya minnena och då funkar det också. Dvs alla minnen funkar men går inte att köra alla 4 samtidigt?! =(
Hand håller ett Corsair DDR3 RAM-minne mot kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller upp Corsair DDR3 RAM-minne för datorer med specifikationer synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Dina minnen sedan tidigare har en annan timing; 11-11-11-28. De nya har 9-9-9-24. Kanske därför.

Uppdatera biosen, det kan göra susen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.