Hej, jag vill installera mer rammine i min stationära dator. Det finns 4 platser på moderkortet varav två är nu upptagna. Jag har idag totalt 8gb ramminne så jag antar att mina nuvarande är på 4gb styck.
Vad bör jag skaffa för att installera mera?
Vad bör jag skaffa för att installera mera?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle tro att tex https://www.komplett.se/product/574...91ewcbswty4ySuwhAQBoCQpQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds funkar.
Öppna datorn och kolla så att de ser liknande ut först, bara.
Om den inte är vansinnigt gammal kanske det är värt att slänga in 2x8 GB extra? Kolla vilket moderkort du har och se om det finns någon begränsning där.
Lycka till!
Öppna datorn och kolla så att de ser liknande ut först, bara.
Om den inte är vansinnigt gammal kanske det är värt att slänga in 2x8 GB extra? Kolla vilket moderkort du har och se om det finns någon begränsning där.
Lycka till!
Enklast är nog att ladda ner manualen för moderkortet och titta där.
Jag sökte på ddr3 665 11-11-11-28, eftersom det är vad du har nu. Det kan hända att det går att byta till snabbare minne, men då får du nog byta allt.
Jag sökte på ddr3 665 11-11-11-28, eftersom det är vad du har nu. Det kan hända att det går att byta till snabbare minne, men då får du nog byta allt.
Ser ut att gå att ha 1333MHz

