Men varför vill man inte att grundmuren ska andas? I mitt fall är hela källaren uppvärmd. Och det där med snö. Större delen av muren ligger ju under jord.

Borde inte även grundmuren följa samma principer som klimatskal generellt. Ångtätt på insidan och diffusionsöppet på utsidan?
 
N
Varför vill du ha fukt i din sockel hela tiden?
Har dock inga åsikter om dina problem, det är för lite bilder.
 
Redigerat:
Jag tänkte mer att ev fukt måste komma ut. Jag misstänker att det putssläpp jag har beror på instängd fukt.
 
N
Det löser du inte med en diffusionsöppen färg.
Du kanske skulle skapa en egen tråd, istället för att kapa någons annans.
Och då kanske med bilder också!
 
N
Har du instängd färg, kommer ju fukten inifrån.
Kanske någon annan på forumet som har en åsikt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.