Vi tänkte uppgradera vårt gamla larmsystem med ett kamerasystem men det är en djungel.
Finns ett flertal prisvärda alternativ som säkert gör ett bra jobb och helt ärligt vill jag inte lägga 5k eller mer.
Har kikat på diverse lösningar från olika leverantörer men vill gärna ha lite inspel.
Vem har bäst appfunktion? Kommunikation till kamera så man kan prata genom systemet?
Lagring? Hållbarhet och kvalitet på hårdvara.
Integration med Google Home?
Såg detta som ett alternativ
https://www.prylstaden.se/avancerat...080p-8-kameror-dvr-2tb-exir-morkerseende-ip66
Har även tittat på Nexcam, Deltaco, Nexsmart, TP link. D-link,
Arlo, Anker mfl går bort pga priset. Säkert jättebra grejer..

Tänkte ha minst 6 kameror

Några förslag och tips på vad som är bra / mög.

Tack

6 kameror för max 5k?

låter lite lätt optimistisk kan jag tycka.

Mtbdanne Mtbdanne skrev:
Några förslag och tips på vad som är bra / mög.
Om du lyckas köpa 6 kameror ink nvr för 5000 så är det mög.....:)

MathiasS MathiasS skrev:
Om du lyckas köpa 6 kameror ink nvr för 5000 så är det mög.....:)
Tja, kanske men väldigt många ger bra reviews även till billiga grejer. Teknik kostar inte lika mycket som det gjorde för några år sen. Ta TV utbudet tex, 10 år sen kunde en Led TV kosta +30k, samma prestanda idag kostar 7-8k. utvecklingen har tagit stora steg framåt så nog finns det billiga bra saker med.

Att bra saker blivit billigare betyder inte att bra saker är billiga idag.

En bra kamera kostar fortfarande 1500-3000kr och utöver det vill du kanske ha något centralt system där du sparar det du spelar in. En hårddisk för att spara film från 6 kameror kostar bara den 2500kr och sedan behöver du ha något att montera den disken i, typiskt en NVR av någon sort.

De Hikvision kameror jag köpte för 6 år sedan kostade cirka 1500kr styck när jag beställde direkt av en ÅF i Kina. Dessa kameror kostade lika mycket när de slutade säljas här hemma, härom året. De blev nog 30% billigare under den tiden om man jämför lokala priser.

Mtbdanne Mtbdanne skrev:
Tja, kanske men väldigt många ger bra reviews även till billiga grejer. Teknik kostar inte lika mycket som det gjorde för några år sen. Ta TV utbudet tex, 10 år sen kunde en Led TV kosta +30k, samma prestanda idag kostar 7-8k. utvecklingen har tagit stora steg framåt så nog finns det billiga bra saker med.
Då får du nog visa vilka du specifikt menar i detta fallet. Fram tills dess håller jag med Mattias 100%.

Det förslaget du själv visade är ju ej IP-kameror eller wifikameror utan du måste dra koax-kabel till varje kamera.
Jag hittar ej någon länk till app/programvara vilket inte direkt inger förtroende för att det kommer funka smidigt.

Men men, jag har haft fel förr och om du köper det paketet får du gärna rapportera hur det funkar.

Vad har du för kommunikation till befintliga kameror ? Nätverkskabel, koax eller wifi ?

Det visade systemet kommer du att bli besviken på.
Den inspelade upplösningen är usel:
Videoupplösning: 1080p Lite (960 x 1080, 12 FPS)

https://www.getscw.com/knowledge-base/1080lite

Det här är mer vad jag skulle köpt:
https://www.prylstaden.se/overvakni...ror-poe-push-notifikationer-ir-morkersyn-ljud

Jag har ett gammalt Ankke poe (12V POE inte standard) full hd system med 4 kameror som faktiskt funkar hyffsat men man kan inte spela upp via appen, bara realtidstitta. Uppspelning måste ske via DVR-konsollen.

• Gilla
Mtbdanne
  • Laddar…
R Robin Wahlman skrev:
Då får du nog visa vilka du specifikt menar i detta fallet. Fram tills dess håller jag med Mattias 100%.

Det förslaget du själv visade är ju ej IP-kameror eller wifikameror utan du måste dra koax-kabel till varje kamera.
Jag hittar ej någon länk till app/programvara vilket inte direkt inger förtroende för att det kommer funka smidigt.

Men men, jag har haft fel förr och om du köper det paketet får du gärna rapportera hur det funkar.

Vad har du för kommunikation till befintliga kameror ? Nätverkskabel, koax eller wifi ?
Länken hår till ett trådat system men alla de andra har wifi eller ip.
Befintligt är uråldrigt…

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Trådade system är vida överlägsna alla (ursäkta) skräpkameror liksom Arlo/Ring!

+ POE kamera med KONTURNERLIG inspelning på hårddisk missar inget till skillnad från IP kamerorna
+ Beroende på storlek på HDD , kan man kolla tillbaka i tiden en månad eller mer
+ Bildkvaliteten
+ Push notiser med hjälp av rörelsedetektor & kamerans förvalda larmområde
+ Behöver aldrig byta batterier
+ Liveview 24/7, från telefon och dator

+- Kostnaden, kan bli högre, men med tanke på vad ett hus kostar, och allt vi lägger på det, och hur pass mycket stabilare systemet är, så kanske merkostnaden är motiverad?

- det krävs goda kunskaper i nätverksteknik för att få alla funktioner att fungera med vissa av systemen
- kablar behöver dras

• Gilla
Bjonil och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.