10 001 läst ·
18 svar
10k läst
18 svar
Vilket ekparkettgolv - Boen eller Barlinek?
Jag avråder från Boen. Undermålig kvalitet och dålig kundservice. Köpte golvet från Kvadratmeter som däremot är superbra och hanterade vårt problem proffsigt.J jockebq skrev:Hej!
Jag ska lägga nytt ekparkettgolv i hela min lägenhet, ca. 55kvm. Ska lägga det utan en enda tröskel, samma golv i hela lägenheten. Så är ett stort beslut att välja golv.
Jag har stått och valt mellan lackat och oljat, men känns som lackat golv är bäst med tanke på att jag kommer ha det i köket och även entén (kommer ha matta i entén).
Vill däremot så nära den oljade looken som möjligt, så söker ett mattlackat golv.
Byggmax variant (Barlinek) verkar bara finnas i vanlig lack, dock inte så blank.
Hittade av en ren slump Boen's golv. Något som kallas Boen X-Press clic, verkar vara en påkostad modell av klicksystem. Men jag hittar knappt någon info om kvalitéten på Boen's golv.
Såg att det var en kampanj på detta golvet här: [länk]
Finns även i sidenmatt lack (vad är skillnaden mellan matt och sidenmatt)?
Priset är detsamma som Byggmax, ca. 230kr vilket är var jag vill hamna.
Har kollat på andra golv men de finare märkena får man bara 7mm golv och inte 14mm som dessa två. Vill ju ha möjligheten till omslipning.
Så vad säger ni? Vilket tror ni på?
Och om det är Boen's golv, matt eller sidenmatt?
Kom gärna med andra alternativ, och erbjudanden just nu?
En annan sak, vad hade ni valt, underlagsfoam 2mm från Byggmax eller underlagsskivor 3mm från Byggmax? Är ju en rätt stor prisskillnad, men skivorna ser både smidigare och mer ljuddämpande ut.
Tack på förhand!
/Mvh. Joakim
undvik Boen
christian
Håller med här. Vi köpte ett mkt snyggt Boengolv på kvm, men det har varit ömtåligt och ändrat färg på bara några år. Vad fick du för hjälp från kvm? //FB Betsede skrev:
Klicka här för att svara