Har du frågat om det finns en planbeskrivning? Det är underlaget för antagandet av detaljplan. Då planen från 2008 endast utgör den gamla jordbruksfastigheten (om jag har förstått det rätt) då borde din korsmark finnas med i beskrivningen då den är väl tilltagen.
Om det är pga buller då bör/skall det finnas en utredning ang bullret, tex mätningar som ligger till grund för avståndet till byggrätt.

Jag tror dock att din bästa chans är att söka bygglov med "liten avvikelse" från d.p. Skriv ett följebrev där du vill att tjänstemannen skall prova bygglovet mot att det är förenligt med planens syfte. Om det är det då får byggnadsnämnden bevilja lovet.

Haha tack men det verkar ju vara som det är detta. Jag snyftar såklart inte över mina möjligheter att bygga. Jag får bygga ca 800kvm byggnadsyta och i huvudsak köpte jag tomten just för att bygga ett trevligt garage.
Jag tycker bara rätt ska vara rätt, och det är ju säkert rätt som det är nu, jag kan bara inte se varför.
Om jag har vidare frågor så får jag vända mig till kommunen och fråga om det finns något dokument jag kan ta del av som behandlar detta behov av plusmarkering. Och vill eller kan de inte ge mig något så får jag väl helt enkelt glömma det.

Tack och bock till alla kommentarer! :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.