returen returen skrev:
hur mycket kostade det att få arbetet utfört?
hur länge höll de på?
90'. Osäker på exakt tid eftersom vi inte var i huset när det gjordes. Men över ca tre dagar, oklart hur många timmar per dag då alltså.

• Gilla
returen
  • Laddar…
Har svårt att förstå att man lägger så mycket pengar på ett gammalt plåttak.
Pengarna hade gjort större nytta som grund för ett nytt tak.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
N Nils2018 skrev:
inget som slår ett gammalt riktigt plåttak i järn förutom kopparplåt då

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
Beror ju dock lite på underhåll då..

returen returen skrev:
Det skulle ju vara ett nytt plåttak isåfall

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
N Nils2018 skrev:
Det är inte ofta folk så öppet visar sig så oinsiktsfulla, vill ge dig en komplimang för att du visar dig sårbar! 🙌

Jag kan förklara för dig, men jag är rädd för att förklaringen skulle vara lite för komplex för dig. Men säg till igen så gör jag ett försök!

• Haha
  • Gilla
returen och 2 till
  • Laddar…
R Radhustomten skrev:
Det är inte ofta folk så öppet visar sig så oinsiktsfulla, vill ge dig en komplimang för att du visar dig sårbar! 🙌

Jag kan förklara för dig, men jag är rädd för att förklaringen skulle vara lite för komplex för dig. Men säg till igen så gör jag ett försök!
Förklara gärna för du är ju missnöjd med arbetet. Är man missnöjd då har det ju inte gått så bra.
Att gå till ARN är nog ett jobbigt och tidsödande sätt att reda ut sitt missnöje med arbetet.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
N Nils2018 skrev:
Förklara gärna för du är ju missnöjd med arbetet. Är man missnöjd då har det ju inte gått så bra.
Att gå till ARN är nog ett jobbigt och tidsödande sätt att reda ut sitt missnöje med arbetet.
Ja, det är lite trist när hantverkare inte tydligt annonserar _innan_ man anlitar dem att anmälan till ARN ingår i vad jag som kund behöver göra för att få ett tätt tak! Bättring ni hantverkare där ute!

• Haha
returen
  • Laddar…
Nedre delen som är pannplåt , har dom satt i nya skruv eller målat dom gamla?

pelle plåttak pelle plåttak skrev:
Det skulle ju vara ett nytt plåttak isåfall
då får du väl någo korrugerat i aluminium och vem fn vill ha det

R Radhustomten skrev:
Det är inte ofta folk så öppet visar sig så oinsiktsfulla, vill ge dig en komplimang för att du visar dig sårbar!
Nu förstår i alla fall inte jag.

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
R Radhustomten skrev:
Ja, det är lite trist när hantverkare inte tydligt annonserar _innan_ man anlitar dem att anmälan till ARN ingår i vad jag som kund behöver göra för att få ett tätt tak! Bättring ni hantverkare där ute!
man förstår ju nu varför inte seriösa hantverkare vill göra jobb åt privatpersoner

pelle plåttak pelle plåttak skrev:
Nedre delen som är pannplåt , har dom satt i nya skruv eller målat dom gamla?
Målat de gamla. Och de är i vissa fall lösa.

returen returen skrev:
man förstår ju nu varför inte seriösa hantverkare vill göra jobb åt privatpersoner
Jag tror faktiskt, när vi lägger skämt åt sidan, att företaget hade lite för bråttom den här gången. Jag fick ett svar tidigt i den här reklamationsprocessen (innan jag ens förstod att det skulle behöva gå dit) att de alltid informerar kunden att låta en plåtslagare gå över taket först, för att laga och bedöma taket. Men det gjordes inte i det här fallet. Jag blev bara betryggad om att färgen skulle funka och att taket skulle bli bra. Jag hade ju två kända små läckor och de sa att de skulle kika på dem och "brorsan" kanske kunde fixa det. Det går stick i stäv mot det också.
Jag tror att man inte vill jobba mot privata kunder för att vi tar mer tid i vår okunskap bara.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.