45 609 läst ·
239 svar
46k läst
239 svar
Vilken vedpanna är prisvärdast?
Nej att det det bara skulle behövas underhåll 1 gång/år är jag med på därav " " runt årligt. Skulle kanske varit tydligare och skrivit det "icke dagliga underhållet". Mao det underhåll som de i familjen som inte är pyromaner ska behöva bry sig i.
Eftersom jag nu först läser bruksanvisningen d^_^b , till min nya Lambdagivare, så har jag kommit till kalibreringen. Två typer skall utföras: Värmekalibrering och "fri luft"-kalibrering. Värmekalibreingen utförs när sensorn tas i bruk första gången, medan "fri luft" bör utföras regelbundet står det. Hur ofta kalibrerar ni som har pannor med lambdasond?stedevil skrev:
//Bosse
Nu är vi igång!
130kWaren går som tåget, sonden är av märket Bosch,
http://www.bosch.se/content/language1/downloads/Sensorkatalog_sidor_58_till_60.pdf
130kWaren går som tåget, sonden är av märket Bosch,
http://www.bosch.se/content/language1/downloads/Sensorkatalog_sidor_58_till_60.pdf
Var 4000 timme.Bosse_A skrev:Eftersom jag nu först läser bruksanvisningen d^_^b , till min nya Lambdagivare, så har jag kommit till kalibreringen. Två typer skall utföras: Värmekalibrering och "fri luft"-kalibrering. Värmekalibreingen utförs när sensorn tas i bruk första gången, medan "fri luft" bör utföras regelbundet står det. Hur ofta kalibrerar ni som har pannor med lambdasond?
//Bosse
Skoja inte att just DETTA jobb är ett dröm jobb, pannan står på ett konferanshotell i södra norge, vi bor här och äter här gratis d^_^broke skrev:
Efterrätt till lunchen!
Nu är det bubbelpool och 3 rätters middag.
Möjligen, vi har aldrig gjort det och har aldrig heller haft några sprickor.
Nu är ju detta en flispanna så "brännkammaren" ser ju lite annorlunda ut.
Men faktum är ju att keramiken är färdig från fabrik så den ska ju vara "genom torr"
om den möjligen har dragit till sig lite väta på "utsidan" har det nog inte så stor betydelse.
Nu är ju detta en flispanna så "brännkammaren" ser ju lite annorlunda ut.
Men faktum är ju att keramiken är färdig från fabrik så den ska ju vara "genom torr"
om den möjligen har dragit till sig lite väta på "utsidan" har det nog inte så stor betydelse.
Ah men, Fy tusan vad bra du verkar ha det!_ap_ skrev:
Starta panna, käka trerätters, bada bubbel... Och samtidigt få betalt..
Alltså, själv har jag käkat saltat stekt danskt fläsk med löksås. Men jag kollar på blå hallen i tv, så lite glamour är det