6 519 läst ·
51 svar
7k läst
51 svar
Vilken värme för att vinterställa sommarhus
koncentrerad, mättad saltlake tål till ungefär -20 grader C innan det fryser, och skulle säga att man har anständig frysskydd av salt även vid betydligt mindre inblandning då man får issörja som tryckutjämnar och inte mycket kvar som kan expandera skadligt när man når punkten vid -20 grader C när det sista och mest uppsaltade vattnen blir solid is.rakt09 skrev:
det tar väldigt lång tid att frysa ispåsar med saltmättad vatten även när man sätter frysboxen/skåpet på det kallaste infrysningsläget, och är det dito med läckande magnetlister så är det inte säkert att det går att frysa alls för att man inte kommer tillräckligt lågt i temperatur - har provat när jag skulle göra köldblandningar.
Ja, den kan agera termostat, och om temperaturen ändå droppar under det kan man få larm via mail och SMS. Man kan också koppla t ex inbrotslarm och få notering då också.D Diddle skrev:
Jag har själv en huvudenhet och två slavar med en fläkt på varje (sett till att det är en på varje fas).
En liten film som kort visar övervakningsfunktionen som man gör via web.
Har även en extern tempgivare för att få säkrare värde. Peaken i temperaturkurvan den 18:e beror på att jag slog på värmen för att jag tänkte åka dit, men ångrade mig.
Det vanliga är ju att sommarstugor är relativt otäta/oisolerade så de som har problem har väl säkert ofta moderna täta hus som kanske t.o.m. kräver el till ventilationen för att inte bli ofräscha. Antagligen helt olämpliga för att vara sommarstugor.. Men vill man ha ett hus man kanske är i några veckor uppvärmt till 15 grader resten av året så är det ju upp till var och en, men jag skulle kalla det att elda för kråkorna. Skulle det vara lite instängt när man kommer är det ju bara att vädra som du skrev. Den tid det tar för att vädra får du väl lägga i relation till hur många timmar du måste jobba för att få lön som räcker till sommarstugans uppvärmning.A Ahlsells-listpriser skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden