6 488 läst ·
21 svar
6k läst
21 svar
Vilken skruvdragare kan ni rekomendera?
Köp detta paket, är mitt tips.. http://verktygsproffsen.se/index.ph...tegory_id=62&option=com_virtuemart&Itemid=157
Dom säljer även ett motsvarande 14,4V paket men med en lite bättre slagskruvdragare som har nya kolborstfria motorn, dock medföljer bara 2 batterier i det paketet och jag tycker man ska kunna ha ett på laddning iaf..
Dom säljer även ett motsvarande 14,4V paket men med en lite bättre slagskruvdragare som har nya kolborstfria motorn, dock medföljer bara 2 batterier i det paketet och jag tycker man ska kunna ha ett på laddning iaf..
makita BDF442 (lite vassare än 440), BDF452 är samma men 18V, BHP442/452 har slagborrfunktion och längre nos.
panasonic ey7440 (hiltis skruvdragare göra av panasonic, lite ovanligare men anses väldigt bra)
hitachi ds14dsl (s:et står för slide-batteri tycker jag är bättre än sånt man sticker in i handtaget)
Slagskruvdragare är sjukt bra till stora skruvar och att skruva ur skruvar som sitter (hoppar inte i spåret så lätt). Men låter mycket och är ingen hit att borra med eller dra pytteskruv med. Men har du råd så köp kombinationen av någon av de tre ovanstående och slagskruvdragare.
panasonic ey7440 (hiltis skruvdragare göra av panasonic, lite ovanligare men anses väldigt bra)
hitachi ds14dsl (s:et står för slide-batteri tycker jag är bättre än sånt man sticker in i handtaget)
Slagskruvdragare är sjukt bra till stora skruvar och att skruva ur skruvar som sitter (hoppar inte i spåret så lätt). Men låter mycket och är ingen hit att borra med eller dra pytteskruv med. Men har du råd så köp kombinationen av någon av de tre ovanstående och slagskruvdragare.
Om man köper en BHP452 blir en BDF452 överflödig då? Har BHP:n skruvdragar funktion eller funkar den bara som borr? Är det förresten någon som vet vad de olika bokstavskombinationerna hos maktia står för, tex RFE eller RFWX och LXT?
Ja, det blir den (överflödig). Enda skillnaden är att BHP:n dessutom har slagborrmaskinsläge (samt typ ett hekto och tre cm längre nos).
RFE brukar vara med 2 batterier, RFWX är ett batteri, vit jubileumsvariant (alu-väska), LXT är namnet på deras Litium-serie (MXT heter NiMH-serien).
(Rätta mig gärna någon om jag har fel i något av ovanstående)
RFE brukar vara med 2 batterier, RFWX är ett batteri, vit jubileumsvariant (alu-väska), LXT är namnet på deras Litium-serie (MXT heter NiMH-serien).
(Rätta mig gärna någon om jag har fel i något av ovanstående)
Borrfunktionen på BHP är ur/inkopplingsbar, dock har vissa kombinerade slag/skruvdragare lite glapp i chucken jämfört med en utan slagfunktion, jag vet inte om detta gäller Makitas maskiner. Samt att BHPn är 12mm längre(Enligt specen i Makitakatalogen).. Själv har jag precis beställt en BHP452 samt 2st BL1830 3.0Ah batterier för totalt 1870:- inkl frakt från USA. Får dock köpa laddaren i sverige för att dom dumma amerikanarna kör med 110V... 
Maskinen var riktigt billig, 421SEK bara och den är ny! Kostar runt 2000SEK i sverige utan batterier eller laddare. Och 607SEK per batteri.
Maskinen var riktigt billig, 421SEK bara och den är ny! Kostar runt 2000SEK i sverige utan batterier eller laddare. Och 607SEK per batteri.
Redigerat:
Beställde en laddare nu också, från ToolAB i sverige, den var inte så mycket dyrare i USA eller UK, totalt gick allt, Maskinen + 2x 3.0Ah batterier + laddare på 2764,74 SEK inkl frakt.. Ett sånt paket kostar i sverige över 5000kr.. 
Klicka här för att svara