Mac_attack
Hej!

Jag hade en skruvdragare sedan tidigare och fick nyss en till i present. Känns onödigt med två, vilken hade ni sålt och vilken hade ni behållit? (kvitto för presenten är inte kvar)

Står mellan Bosch PSB 18 Li-2 och Ryobi R18DD2-113G.

Tack på förhand!

Bosch PSB 18 Li-2 och Ryobi R18DD2-113G skruvdragare i förpackningar ligger på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har kört Ryobi tidigare (nu blå Bosch) och varit mycket nöjd, det som är bra med one+ är att batterierna passar ett gäng andra verktyg och trädgårdsredskap, vet inte hur utbudet är om man jämför med Bosch?

Mac_attack
Lexington Lexington skrev:
Har kört Ryobi tidigare (nu blå Bosch) och varit mycket nöjd, det som är bra med one+ är att batterierna passar ett gäng andra verktyg och trädgårdsredskap, vet inte hur utbudet är om man jämför med Bosch?
Bosch ska ha ett liknade koncept med att samma batteri passar flera verktyg. Kanske skralare utbud av verktyg(?).

I bosch-paketet är det två stycken laddningsbara batterier.

Mac_attack Misacsson skrev:
Hej!

Jag hade en skruvdragare sedan tidigare och fick nyss en till i present. Känns onödigt med två, vilken hade ni sålt och vilken hade ni behållit? (kvitto för presenten är inte kvar)

Står mellan Bosch PSB 18 Li-2 och Ryobi R18DD2-113G.

Tack på förhand!

[bild]
Jag har Bosch:en och är mycket nöjd. Inte proffskvalitet men helt klart gott nog för mig som hemmafixare.

Måste blivit tydligare för dig med dessa två svar :D
Hade jag varit dig hade jag kollat upp andra verktyg du kan tänka dig o jämfört, kanske även kollat vad batterier kostar o ”nakna” maskiner!

• Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
Mac_attack
Lexington Lexington skrev:
Måste blivit tydligare för dig med dessa två svar :D
Hade jag varit dig hade jag kollat upp andra verktyg du kan tänka dig o jämfört, kanske även kollat vad batterier kostar o ”nakna” maskiner!
Inte ett dugg klokare :).
Gillar ju att Boschen har en väska och två batterier, allt samlat.

Men Ryobi kanske hållet längre över tid eller har någon annan smart funktion?

Vill bara sälja en och få det överstökat .

Säkert lättare att sälja den som är ny och oanvänd?

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Mac_attack
nanowire nanowire skrev:
Säkert lättare att sälja den som är ny och oanvänd?
Ja, det lutar åt det! Å andra sidan vill jag inte råka ha "skräpet" kvar :)

richardtenggren
Är det värt att sälja? Ibland kan det ju vara trevligt med två maskiner tillgängliga, har svårt att se att du får så mycket betalt för någon av dessa att det motiverar att sälja? :)

Själv råkar jag ha tre rena skruvdragare, en gipsskruvdragare och en slagskruvdragare.

Mac_attack
richardtenggren richardtenggren skrev:
Är det värt att sälja? Ibland kan det ju vara trevligt med två maskiner tillgängliga, har svårt att se att du får så mycket betalt för någon av dessa att det motiverar att sälja? :)

Själv råkar jag ha tre rena skruvdragare, en gipsskruvdragare och en slagskruvdragare.
Är mest att jag mer och mer vill gå mot ett mer minimalistiskt liv. Hatar att ha så mkt bös liggandes att man inte hittar det man vill ha :). Själv ser jag inte nyttan av att ha tre olika, inte för den nivån jag pysslar iaf (lite då och då & något sommarprojekt per år framöver).

När behöver man två olika tillgängliga?

richardtenggren
Mac_attack Misacsson skrev:
Är mest att jag mer och mer vill gå mot ett mer minimalistiskt liv. Hatar att ha så mkt bös liggandes att man inte hittar det man vill ha :). Själv ser jag inte nyttan av att ha tre olika, inte för den nivån jag pysslar iaf (lite då och då & något sommarprojekt per år framöver).

När behöver man två olika tillgängliga?
Förstår! Jag gillar minimalism undantaget verktyg då:)
Brukar vara trevligt om det ska skruvas och förborras inför detta, kanske försänkas osv. Eller om man helt enkelt kan jobba tillsammans med flickvännen/besökare.

Anledning till tre maskiner beror på att den ena är 12v och oerhört smidig och praktisk, men i vissa fall blir den helt enkelt för klen.
De andra två är 18v, den ena började ryka under förra sommarens projekt då jag drog lite längre skruv. Då införskaffades den nya för att inte plötsligt stå utan.

Fairlane
Två är trevligt om du ska förborra och dra skruv exempelvis, men om det inte är något du gör mer än 10 skruvar om året max så spelar det ju ingen roll. Mitt tips är snarare att känna vilken som ligger bäst i handen. Jag som har små händer ogillar maskiner med stort grepp, som jag knappt når runt, medan en person med stora händer nog ogillar min maskin.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Mac_attack
Fairlane Fairlane skrev:
Två är trevligt om du ska förborra och dra skruv exempelvis, men om det inte är något du gör mer än 10 skruvar om året max så spelar det ju ingen roll. Mitt tips är snarare att känna vilken som ligger bäst i handen. Jag som har små händer ogillar maskiner med stort grepp, som jag knappt når runt, medan en person med stora händer nog ogillar min maskin.
Upptäckte att om jag väljer Ryobi så går jag miste om slagborr-funktionen. Känns ju tråkigt. Samt dubbla batterier (om jag inte köper extra).

Sälj Ryobimaskinen är mitt tips, jag anser att Bosch är ett säkrare kort plus att du då har två batterier. Sen att man aldrig kan få för många maskiner så finns platsen så spar båda.

• Gilla
Heij83 och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
Själv har jag en Bosch. "Proffsvarianten"! Rena skräpet!
Måttligt använd. Ändå har shucken pajjat, likaså varvtalsregleringen samt att batterierna sjunger på sista versen. Helt klart en överskattad produkt.

• Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.