Hej!
Jag hade en skruvdragare sedan tidigare och fick nyss en till i present. Känns onödigt med två, vilken hade ni sålt och vilken hade ni behållit? (kvitto för presenten är inte kvar)
Står mellan Bosch PSB 18 Li-2 och Ryobi R18DD2-113G.
Tack på förhand!
Jag hade en skruvdragare sedan tidigare och fick nyss en till i present. Känns onödigt med två, vilken hade ni sålt och vilken hade ni behållit? (kvitto för presenten är inte kvar)
Står mellan Bosch PSB 18 Li-2 och Ryobi R18DD2-113G.
Tack på förhand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bosch ska ha ett liknade koncept med att samma batteri passar flera verktyg. Kanske skralare utbud av verktyg(?).Lexington skrev:
I bosch-paketet är det två stycken laddningsbara batterier.
Jag har Bosch:en och är mycket nöjd. Inte proffskvalitet men helt klart gott nog för mig som hemmafixare.Misacsson skrev:
Inte ett dugg klokareLexington skrev:
Gillar ju att Boschen har en väska och två batterier, allt samlat.
Men Ryobi kanske hållet längre över tid eller har någon annan smart funktion?
Vill bara sälja en och få det överstökat .
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Är det värt att sälja? Ibland kan det ju vara trevligt med två maskiner tillgängliga, har svårt att se att du får så mycket betalt för någon av dessa att det motiverar att sälja? 
Själv råkar jag ha tre rena skruvdragare, en gipsskruvdragare och en slagskruvdragare.
Själv råkar jag ha tre rena skruvdragare, en gipsskruvdragare och en slagskruvdragare.
Är mest att jag mer och mer vill gå mot ett mer minimalistiskt liv. Hatar att ha så mkt bös liggandes att man inte hittar det man vill harichardtenggren skrev:
När behöver man två olika tillgängliga?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Förstår! Jag gillar minimalism undantaget verktyg dåMisacsson skrev:
Är mest att jag mer och mer vill gå mot ett mer minimalistiskt liv. Hatar att ha så mkt bös liggandes att man inte hittar det man vill ha. Själv ser jag inte nyttan av att ha tre olika, inte för den nivån jag pysslar iaf (lite då och då & något sommarprojekt per år framöver).
När behöver man två olika tillgängliga?
Brukar vara trevligt om det ska skruvas och förborras inför detta, kanske försänkas osv. Eller om man helt enkelt kan jobba tillsammans med flickvännen/besökare.
Anledning till tre maskiner beror på att den ena är 12v och oerhört smidig och praktisk, men i vissa fall blir den helt enkelt för klen.
De andra två är 18v, den ena började ryka under förra sommarens projekt då jag drog lite längre skruv. Då införskaffades den nya för att inte plötsligt stå utan.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 916 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 916 inlägg
Två är trevligt om du ska förborra och dra skruv exempelvis, men om det inte är något du gör mer än 10 skruvar om året max så spelar det ju ingen roll. Mitt tips är snarare att känna vilken som ligger bäst i handen. Jag som har små händer ogillar maskiner med stort grepp, som jag knappt når runt, medan en person med stora händer nog ogillar min maskin.
Upptäckte att om jag väljer Ryobi så går jag miste om slagborr-funktionen. Känns ju tråkigt. Samt dubbla batterier (om jag inte köper extra).Fairlane skrev:
Två är trevligt om du ska förborra och dra skruv exempelvis, men om det inte är något du gör mer än 10 skruvar om året max så spelar det ju ingen roll. Mitt tips är snarare att känna vilken som ligger bäst i handen. Jag som har små händer ogillar maskiner med stort grepp, som jag knappt når runt, medan en person med stora händer nog ogillar min maskin.