Hej, jag skall lägga ett "maxwear stone metallo" klickgolv. Detta tänkte jag kapa med cirkelsåg (Makita DSS610) och sticksåg (där det behövs), men då jag vet att dessa brukar kunna vara hårda så funderar jag på vilken typ av sågklinga/blad jag använder bäst för det ej skall frasa eller gå flisor?
Tack på förhand
Tack på förhand
Nu såg jag att du skulle används cirkelsåg mitt förslag var för gir/kap. Till sticksågen använde jag något mer grovtandade metallblad från bosch. Jag använde ingen cirkel men festool sänksåg, så lite samma sak. Där hade jag en klinga med röd markering. Modell 496308.
Oavsett fabrikat på klingan välj en klinga som uttalat är för laminat. Annars blir den slö och det luktar bränt efter 2 snitt.
Oavsett fabrikat på klingan välj en klinga som uttalat är för laminat. Annars blir den slö och det luktar bränt efter 2 snitt.
Jag kommer kolla för Kap/Gir sågen om det finns till den jag har, tänkte ej på den, men det är ju bättre så det blir riktigt raka snitt. Men kan ju även behövas till cirkeln med utifall något måste delas längs medM mojjen skrev:Nu såg jag att du skulle används cirkelsåg mitt förslag var för gir/kap. Till sticksågen använde jag något mer grovtandade metallblad från bosch. Jag använde ingen cirkel men festool sänksåg, så lite samma sak. Där hade jag en klinga med röd markering. Modell 496308.
Klicka här för att svara