6,538 var toppnoteringen. Ja, jag har några naglar kvar. :) Fristående sparbank.

Jo, man fick bra deal på den tiden. Det är nog lite stopp för det nu, men det kommer väl lugna ner sig vad det lider. Det verkar som om bankernas boräntemarginaler är högre i dåliga tider.

5,08 % hos SBAB, 1 procentenhet under officiella räntan. Under oktober hade jag 0,75 i "rabatt". 30-dagars bindningstid.

7.4swedbank

7,4???
Berätta gärna lite mer. Är det hus lån? Toppdel eller kanske något annat lån?

Jag har 5,2% på min rörliga 1/3 del. (Oktober har varit en spännande månad. Lånet
började på 5,2 toppade på 5,7 och har nu fallit tillbaka till 5,2 igen).
(EDIT: Per 2008-10-31 har jag 4,7% så då har räntan gått upp 50 punkter för att sedan
gå ner 75 punkter denna månad).

Har ansökt om nytt lån om 300 000kr för konvertering till bergvärme och skulle jag
vilja ha pengarna nu (pratade med banken förra fredagen, 24é) så skulle 3-mån räntan
för detta lån bli 5,4 - 5,4% (De erbjuder inte längre helt rörliga).
Nu vill jag ha pengarna i december så vi får väl se vad räntan är då.

Jag har Swedbank.

EDIT: Gick in nu och såg att ränta för den rörliga 1/3-delen är på 4,7%

Redigerat:
Jag fick 5,70 på 3-månaders, stadshypotek. Med andra ord en fantastisk rabatt på 0,2... Ska nog snacka med min bank.

Officiella siffror på diverse banker 3-månaders:
SHB 5,90
SBAB 5,90
Swedbank 5,80
Nordea 5,74
Länsf 5,73

Fick ett snabbt svar..

"Vi ska ordna så att du får räntor som är bra!
Dock är det inte möjligt att göra det nu. Jag
kan förklara lite närmare när du kommer förbi! "

Lånet är upplagt sen i fredags. Vet inte om det har med saken att göra.

Nere på 4,563%, dealen håller fortfarande...

4,8 hos swedbank

5,3% hos SEB rörligt lån.

6,41 med 3-månaders på SHB med 0,23 i rabatt.

Det ger 5,67 i januari när jag har nästa villkorsändring om det nu inte kommer fler sänkningar innan. Enligt tanten på banken är det en bra ränta. Är den ok eller ska man försöka pressa den genom bankbyte? Har lån på 875k idag men nästa är blir det förmodligen kreditiv som slutar runt 2 mille.

5,01% fick jag nu från och med 30/10 på den rörliga delen, hos en fristående sparbank. Lite retligt att inte få se en 4:a först.

4,87% Nordea rörligt nu efter sänkningen med 0,25% den 31/10

magnuso skrev:
4,87% Nordea rörligt nu efter sänkningen med 0,25% den 31/10
De borde sänkt med 0,50 mtp reposänkningen på 0,50.....

Guligan skrev:
De borde sänkt med 0,50 mtp reposänkningen på 0,50.....
De sänkte med 0,50 för ett par veckor sen, så sammanlagt har Nordea sänkt den rörliga mest av alla banker efter räntetoppen i början av oktober. Men inte ens Nordea har sänkt lika mycket som STIBOR har gått ned, så visst känns det ändå för litet.

5.38 Swedbank idag 3 november. Lite ruttet tycker jag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.